Odlomak

UVOD

Opredelila sam se za ovu temu da bih uvidela značaj akcionih turističkih aranžmana i kružnih putovanja i da bih spoznala razlike izmedju boravišnih i akcionih aranžmana

 

 
AKCIONI TURISTIČKI ARANŽMANI (TURE)

Turistički aranžman je najvažniji proizvod koji stvara turistička agencija i plasira ga na tržište. Turistički aranžman predstavlja kombinaciju usluga većeg broja različitih učesnika u turističkom poslovanju. Radi se o uslugama koje pružaju hotelska i saobraćajna preduzeća, turistički vodiči i drugi ponuđači, a koje su namenjene zadovoljenju potreba turista. Iako je reč o različitim aktivnostima i uslugama većeg broja privrednih i neprivrednih subjekata, glavno obeležje aranžmana je njegova celovitost kao i jedinstvena cena po kojoj se plasira na tržištu.
B. Vukonić definiše turistički aranžman kao dve ili više usluga sinhronizovanih u vremenu i po sadržaju, a koje se nude potencijalnom turisti po sopstvenoj odluci agencije ili na traženje klijenta, a kojima turista zadovoljava delimično ili u potpunosti svoju turističku potrebu. Ovde se posebno naglašava da turistički aranžman mora biti kombinacija usluga, što znači da pojedinačne usluge (transfer, rezervacija smeštaja, prodaja avio karata i dr.), same po sebi, ne predstavljaju turistički aranžman.
Postoje mnoge podele turističkih aranžmana, a jedna od njih je podela turističkih aranžmana prema vrsti turističke aktivnosti gde spadaju boravišni i akcioni turistički aranžmani (ture).
Akcioni turistički aranžmani – ture su organizovana putovanja čije je bitno obeležje dinamika, odnosno zasnivaju se na kombinaciji i sinhronizaciji različitih usluga, koje se realizuju kretanjem po određenom itinereru (maršuti), pri čemu je relativno kratak boravak u pojedinim turističkim mestima u cilju razgledanja određenih atrakcija. Aranžman se doživljava u pokretu, jer najčešće uključuje nekoliko destinacija sa kraćim zadržavanjima.
Obzirom da je smisao aranžmana putovanje od destinacije do destinacije, glavnu ulogu, pri izradi jednog takvog aranžmana, igra izbor mesta posećivanja prilikom izvršenja programa aranžmana. Osim glavnog aduta, putovanja, potrebno je uvrstiti još nekoliko usputnih mesta koja će svojim atraktivnostima doprineti odlučivanju potencijalnih turista upravo za taj aranžman. Zato je, za njeno kreiranje, neophodno dobro poznavati putni pravac – odlike prostora, usputne atrakcije, raspoloživu infrastrukturu (putna mreža, bezinske pumpe, moteli), prostorna distribucija smeštajnih objekata i sl. Veoma je važno da itinerer bude određen prema realnoj situaciji na terenu, kako se ne bi dogodilo da predvidjeni program bude nemoguće ostvariti. Turista koji se odlučuje za kupovinu akcionih aranžmana, traži u njemu mogućnost zadovoljavanja svojih potreba (potrebe da se kreće, zadovolji svoju znatiželju). Upravo zbog stalnog pokreta, može se reći da se akcioni turistički aranžmani doživljavaju u jednom dahu.
Kod izrade aranžmana posebna pažnja se posvećuje izboru prevoznog sredstva. Izabrano prevozno sredstvo mora omogućiti dolazak u sve tačke navedene na itinereru, a svojim konforom zadovoljiti klijentelu koja u njemu boravi najveći deo putovanja. Udobnost smeštaja se stavlja u drugi plan, jer je boravak u njemu ograničen na relativno kraći vremenski period.
Akcioni aranžmani mogu biti organizovani uz korišćenje različitih prevoznih sredstava, a najpopularniji su oni na bazi autobuskog prevoza, kao i kružna putovanja brodom (krstarenje). Autobuske ture su naročito bile tražene u Evropi i SAD, a kada se radi o udaljenim destinacijama aranžmani se realizuju u kombinaciji sa avio prevozom, što obezbeđuje veću dinamičnost.
Pri formiranju cena akcionih turističkih aranžmana postoje određene specifičnosti. Po pravilu, prodajna cena uključuje sve usluge koje se pružaju tokom putovanja (razgledanja, izleti, posete).
U izvođenju akcionih aranžmana, turističke agencije angažuju turističke pratioce i vodiče, a u realizaciju boravišnih aranžmana turističke agencijske predstavnike.
Razlika između boravišnih i akcionih aranžmana je prvenstveno u dinamici. Što znači da je kod boravišnih bitan smeštaj, jer turisti najviše vremena provode u jednom mestu, dok je kod akcionih najbitnije sredstvo putovanja i njegova udobnost, jer najviše vremena provode u prevoznom sredstvu, a smeštaj je u drugom planu.

Rating: 3.0/5. From 2 votes.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari