Odlomak

1.    Rezime
1.1.      Osnovna ideja (tržišne mogućnosti, očekivani efekti)
1.2.      Potrebna sredstva
1.3.      Ključni faktori za uspeh (prednosti koje ima nosilac projekta)
1.4.      Finansijski indikatori (vrednost, rok, prinos i dr. pokazatelji)
1.5.      Obezbedjenje kredita
2.    Menadžment, vlasnička struktura klijenta i zaposleni
a)       Opšti podaci o menadžmentu (lični podaci, obrazovanje i poslovna biografija)
b)       Struktura vlasništva
c)       Struktura zaposlenih
d)       Povezana pravna lica
e)       Učešće na tržištu i poslovni profil cele grupacije
f)       Međuzavisnost povezanih pravnih lica (kroz analitiku bilansa koja se odnosi na njihovo međusobno poslovanje)
3.    Istraživanje tržišta
3.1.      Tržište:
a)       ciljno tržište
b)       veličina, rast i diversifikovanost tržišta
c)       životni ciklus tržišta (kad je nastalo, u kojoj je fazi razvoja i sl.)
d)       sezonski karakter/cikličnost ponude i potražnje
e)       donja granica isplativosti ulaska na tržište
3.2.      “Četiri P”:
a)       proizvodi (opis, sličnosti, razlike, prednosti najtraženijih proizvoda)
b)       cena (prosečna, najniža, najviša, ponuđena od strane najznačajnijih konkurenata)
c)       kanali distribucije
d)       promocija (način, ulaganja, najvažnije promotivne kampanje konkurenata)
3.3.      Profit (cena, bruto marža po osnovnim proizvodima, neto marža, učešće glavnih troškova)
4.    Konkurencija
4.1.      Koncentracija:
a)       udeo najveće kompanije
b)       udeli tri sledeće kompanije po veličini
4.2.      Buduća strategija:
a)       glavni ciljevi konkurenata i realna mogucnost za njihovo ostvarenje
b)       uspešnost dosadašnje strategije glavnih konkurenata
c)       očekivane promene strategije
d)       koje su vaše osnovne prednosti u odnosu na konkurente?
4.3.      Snaga kupaca:
a)       ko su vaši najveći kupci? kakvi su uslovi ugovora koje ste sklopili sa vašim kupcima? ko su vaši potencijalni kupci?
b)       diferenciranost ponude (da li su proizvodi međusobno lako zamenljivi)
c)       visina prinosa po proizvodu
d)       mogućnost vertikalne integracije proizvođača i kupaca
e)       informisanost kupaca

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari