Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ljudski resursi, Menadžment
Objavio studenti.rs 13. januar 2017. Prijavi dokument
Veoma često se postavlja pitanje: “Možemo li biti srećnije (bolje) društvo? Odgovor bi glasio da je tako nešto moguće ali je neophodno više darivanja, a manje uzimanja.” Potpuno je jasno da je savremni društveni sistem postao previše obiman i složen da bi se zasnivao na nekom birokratskom centralizovanom načinu upravljanja ili da bi počivao na nekakvim sumnjivim idealima kolektivhih vrednosti.
U takvim uslovima često se sa pravom ukazuje na sve veću odgovornost preduzeća kao i složenijih korporacijskih oblika privređivanja, koji svojim aktivnostima učestvuju u ekonomskom a samim tim i u društvenom životu. Nijedno preduzeće ne učestvuje u svojim aktivnostima u nekom izolovanom prostoru, već svojim radom postaje značajan deo društva kao celine. Kao takvima preduzećima se “upućuje svojevrstan poziv” da pored ostvarivanja profita i brige o svim poslovnim aktivnostima tržišnog karaktera, moraju voditi računa o okolini u kojoj egzistiraju kao i o svim ostalim relevantnim činiocima koje društvo kao takvo identifikuje. Globalna ideja o odgovornom poslovanju i održivom razvoju prerasta u svojevrsni svetski pokret.
Današnji uslovi i karakteristike globalnog poslovanja ukazuju na nužnost ostvarivanja konkurentske prednosti kao i postizanje ciljeva koji ne impliciraju isključivo povećanje profitabilnosti. Takav način poslovanja postao je imperativ svake organizacije. Ti ciljevi uključuju postizanje i zadržavanje zadovoljstva kupaca, zaposlenih radnika kao i akcionara, odnosno vlasnika kapitala. Potrebno je ostvariti ciljeve i ispuniti zadatke koji prevazilaze zadovoljstvo svih interesnih grupa unutar organizacije kao i ostvarivanje tih ciljeva na što kvalitetniji i organizacijski najprihvatljiviji način. Da bi pojedinci unutar organizacije i sama organizacija uspeli u tim ciljevima, njihovi postupci i delovanje moraju se zasnivati na etičkim principima i načelima poslovanja, etičkim stavovima i uverenjima. Upravo će organizacije koje uspevaju uskladiti i uspostaviti ravnotežu, kao i svojevrsnu simbiozu između načela profitabilnosti i etičnosti biti one organizacije koje će imati dugoročnu perspektivu rasta i razvoja.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.