Odlomak

 

Ponašanje potrošača je jedna od centralnih kategorija u upravljanju marketingom. Precizno, pravovremeno i kontinuirano praćenje procesa kupovine, identifikovanje faktora u tom procesu i razlikovanju između posebnih vrsta odluka u kupovini su od esencijalnog značaja za uspeh svakog preduzeća.

Bez obzira na značaj prepoznavanja ostalih eksternih elemenata od uticaja na uspeh preduzeća kao što su:
• informacije sa tržišta,
• društveno – ekonomski trendovi i makrokarakteristike tržišta,
• konkurentska situacija,
• promene u tehnologiji, kao i pravnom i političkom sistemu
ponašanje potrošača je onaj završni čin koji obeležava uspeh ili neuspeh marketing programa preduzeća.

Uspeh će se pokazati samo kroz reakciju potrošača, u vidu prihvatanja proizvoda i njegove povremene ili kontinuirane kupovine. Odgovor na pitanje šta opredeljuje povremenu i/ili kontinuiranu kupovinu konkretnog proizvoda, sadržan je u razumevanju procesa odlučivanja o kupovini od strane potrošača. Problem je što taj proces nije linearan odnosno jednoznačan i vrlo često se razlikuje od pojedinca do pojedinca ili između pojedinih grupa potrošača. Kao što kaže jedan direktor preduzeća: Sve smo uradili kako treba, istražili tržište, projektovali i dizajnirali odgovarajuće proizvode, odredili povoljnu cenu, stavili ga na raspolaganje kupcima u velikoj mreži prodavnica, obezbedili garancije i servis. I nakon svega, ljudi ne kupuju naš proizvod.

Šta može biti objašnjenje za neodgovarajuću prodaju?

Sigurno da među mnogobrojnim tumačenjima osnovni uzrok treba tražiti u nerazumevanju preduzeća za motive ponašanja potrošača u kupovini.

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 21 stranica
  • Ponašanje potrošača -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Niš,  Visoka škola strukovnih studija za kriminalistiku i bezbednost u Nišu   ne

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari