Funkcija prodaje
UVOD
U okviru izvrsne funkcije ,kao sekundarne funkcije,pojavljuju se:
- funkcija istraživanja i razvoja,
- funkcija planiranja,
- funkcija nabavke,
- funkcija prozvodnje,
- funkcija prodaje,
- funkcija skladištenja,
- finansijska funkcija,
- funkcija informisanja,
- kadrovska funkcija,
- funkcija kontrole.
Ove funkcije nastale su kao rezultat horizontalne podjele funkcija. Njihov obim i način povezivanja nisu univerzalno dati, već zavise od djelatnosti preduzeća, veličine, kadrovskih mogućnosti, nasleđene organizacije i sl.
U daljem dijelu najviše će biti riječi o finkciji prodaje i skladištenja, što je i ujedno tema ovog stručnog rada.
1. Funkcija prodaje
1.1. Pojam i značaj prodajne funkcije
Prodaja je ključna aktivnost marketinga u kojoj prodavac stupa u kontakt sa kupcem nastojeći da zadovolji njegove potrebe prodajom određenih proizvoda ili usluga.
Prodaja je dio šireg koncepta marketinga. Marketing počinje prije nego što preduzeće proizvede robu, a do prodaje dolazi kada je roba proizvedena. Zadatak marketinga je da pronađe kupca, poboljša izgled robe, prati rezultate prodaje i upravlja ponovljenim prodajama.
Rezultat komunikacije prodavca i kupca je sklapanje kupoprodajnog ugovora. Konkretnim zaključivanjem prodaje, prodajna služba ostvaruje ciljeve preduzeća u procesu društvene reprodukcije. To je stalno obnavljanje procesa proizvodnje i provjera društvenog priznanja u visini postignute prodajne cijene i ostvarenog dobitka.
Prodaja je važna, ali i složena aktivnost koja zahtijeva od prodavca poznavanje ekonomije, prava, psihologije i mnogih vještina. U tržišnim uslovima privređivanja prodaja zavisi i od velikog broja faktora koji su podložni stalnoj dinamici. To zahtijeva od prodajnog osoblja da prati promjene i da se usmjeri na tržište i kupce. Kupci danas žele najviši kvalitet, veliku pogodnost, dodatnu uslugu, garancije, mogućnost zamjene proizvoda i sve to po najnižoj cijeni. Ova situacija čini prodaju odgovornim poslom, jer mora da odluči koje od ovih želja kupca može da zadovolji i da ostvari očekivani dobitak.
Više u Ekonomija
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica