Odlomak

Uvod

U današnje vreme kada potrošači postaju sve obrazovaniji i sofisticiraniji a tehnološki razvoj i inovacije su stalna pojava, situacija na tržištu je znatno izmenjena. Danas se menadžeri moraju prilagoditi ovakvim uslovima poslovanja.
Proces upravljanja je veoma složen jer zahteva pored dobrog organizovanja procesa poslovanja i izbor sposobnih kadrova, planiranje profitabilnog poslovanja, kontolu poslovanja i donošenje poslovnih odluka koje moraju biti utemeljene na adekvetnim, blagovremenim, potpunim i tačnim informacijama.
Informacije koje menadžment preduzeća koristi za donošenje poslovnih odluka su usklađene sa njihovim potrebama, što je zadatak upravljačkog računovodstva.
Među informacijama koje upravljačko računovodstvo pruža su i one koje se odnose na troškove koje snose preduzeća pri obavljanju svojih delatnosti. Zbog toga se koriste različiti sistemi obračuna za obuhvatanje troškova i pomoću njih se pružaju potrebne informacije menadžerima.
Svrha seminarskog rada je da se ukaže na značajnost troškova i njihovog obračuna jer menadžeri ove informacije koriste za upravljanje troškovima, planiranje, kontrolu i vrednovanje zaliha i za donošenje važnih odluka u poslovanju preduzeća.
Seminarski rad obuhvata pojam upravljačkog računovodstva i njegov najvažniji deo je računovodstvo troškova kao i vrste troškova koje se javljaju u preduzeću. Zatim se osvrće na sistem obračuna troškova i njegove vrste, obrađuje sistem obračuna po stvarnim troškovima, faze obračuna ovog sistema, pozitivne i negativne strane ovog sistema obračuna kao i kalkulaciju cene koštanja.

 

 

 

Upravljačko računovodstvo

Upravljačko računovodstvo je podsistem računovodstvenog informacionog sistema i interno je orijentisano jer njegove informacije uglavnom koriste interni korisnici a naročito rukovodstvo preduzeća.[1,str.7]
Upravljačko računovodstvo obuhvata prikupljanje, procenjivanje, pripremu, analizu i upotrebu onih informacija koje su oblikovane tako da pomognu menadžerima u planiranju, organizovanju i kontroli poslovanja preduzeća kao i donošenju odluka.
Informacije upravljačkog računovodstva se odnose na određene delove preduzeća, segmente, grupe proizvoda, značajne kupce, i ostale podatke na osnovu kojih menadžment mora biti u stanju da planira, donosi odluke i potom da prati njihovo sprovođenje.
Upravljačko računovodstvo obuhvata računovodstvo troškova, analizu, planiranje i kontrolu.
Računovodstvo troškova predstavlja obračun, planiranje i analizu troškova preduzeća, i omogućava kontrolu efikasnosti upravljanja celokupnim poslovanjem ili jednog njegovog dela.
Računovodstvena analiza se koristi radi utvrđivanja usklađenosti postignutih rezultata poslovanja sa unapred postavljenim ciljevima. Uključuje i formulisanje predloga za poboljšanje poslovnih procesa.
Računovodstveno planiranje se bavi sakupljanjem, sistematizovanjem, obradom i prezentacijom informacija koje se odnose na buduće poslovanje preduzeća.
Računovodstvena kontrola nastoji da se poslovni planovi izvrše onako kako su i planirani, odvija se u sklopu menadžerske kontrole i uglavnom je preventivnog karaktera.

Osnovna uloga upravljačkog računovodstva je klasifikovanje, sumiranje i interpretacija podataka iz računovodstvenih izveštaja za potrebe menadžmenta. Neki izveštaji su istorijski a neki se koncentrišu na procene rezultata koji se očekuju u budućim periodima.
Izveštaji upravljačkog računovodstva treba da sadrže sve one informacije koje najbolje zadovoljavaju potrebe menadžera kao glavnih donosilaca odluka.
Najvažniji deo upravljačkog računovodstva je računovodstvo troškova koje se odnosi na obračun troškova i učinaka, sisteme obračuna troškova i kalkulaciju cene koštanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari