Odlomak

1.Kako je definisana logistika od strane americkog saveta a kako je definise Filip Kotler?
Americki savet za logisticki menadzment definise logistiku kao deo logistickog sistema koja obuhvata proces planiranja, primene i kontrolisanja efektivnog i efikasnog toka i skladistenja materijala, poluproizvoda, gotovih proizvoda i informacija od mesta nabavke do mesta potrosnje kako bi se zadovoljili zahtevi potrosaca.
.Filip Kotler smatra da je za konkurentnost firme važan marketinški nastup. Onpreporučuje sledeće marketinške formule:

  • Osvajanje visokim kvalitetom
  • Pridobijanje kvalitetom usluge – svaka vrsta usluge ima nekoliko karakteristika: brzinu, ljubaznost, poznavanje, rešavanje problema itd.
  • Pridobijanje putem nižih cena –niske cene same po sebi nisu dovoljne već mora postojati mera kvaliteta da bi kupci osećali da kupuju po vrednosti.
  • Pridobijanje putem ulaska na tržišta sa visokom stopom rasta – Reč je o tržištu visokih zahteva i visokih profita. Ovde proizvod veoma brzo zastareva i kompanija mora neprekidno da investira da bi održala korak. Reč je o tržištu elektronskih komponenata, biotehnologije, robotike i telekomunikacija.
  • Pridobijanje putem prevazilaženja zahteva kupaca -Najuspešnija su ona preduzeća koja neprestano prevazilaze očekivanja kupaca. Prevazilaženje njihovih zahteva će ih oduševiti, što dovodi do toga da će se oduševljeni kupac pretvoriti u stalnog kupca. Filip Kotler (engl. Philip Kotler; rođen 27. maja 1931. u Čikagu) je marketinški stručnjak. Profesor je međunarodnog marketinga na Kellog School of Management univerziteta Nordvestern u Evanstonu, u američkoj saveznoj državi Ilinois.

 

 

 

 

2.U cemu je specificna logistikA industrijskih kompanija u odnosu na trgovine
Veliki broj proizvodjaca proizvodnih dobara i usluga obavlja prodaju sa tradicionalnim kupcima-drugim kompanijama, pa se proces prodaje, odnosno nabavke obavlja rutinski (za jednu kompaniju to je prodaja, a za drugu nabavka). U tom smislu se rutinski obavljaju i logisticke aktivnosti.
Kada se pojave zahtevi kompanije-kupaca za promenom cena ili kolicine, proces prodaje-nabavke se malo usloznjava. Kompanija-kupac moze da ne odabere postojecu kompaniju-prodavca za svog dobavljaca ukoliko druga kompanija-prodavac daje bolje uslove prodaje.
Kompleksnost procesa nabavke i logistickih aktivnosti zavise od vrste dobara.
Marketing kanali industrijskih proizvoda i usluga su vrlo kratki i cesto direktni. To znaci da je proizvodjac proizvodnih dobara i prodavac tih dobara, te da pretezno samostalno obavlja logisticke aktivnosti. Ukoliko proizvodjac proizvodnih dobara nije i njihov prodavac, broj posrednika za prodaju proizvodnih dobara je vrlo mali, te je marketing kanal kratak. U najvecem broju slucajeva se koriste usluge dva tipa posrednika, a to su industrijski distributeri i predstavnici proizvodjaca. U tom slucaju neke logisticke aktivnosti se mogu obaviti u organizaciji posrednika

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari