Odlomak

UVOD
Elekronsko poslovanje (en:E-business) jeste vođenje poslova na Internetu,što ne podrazumjeva samo kupovinu i prodaju,već organizaciju poslovanja firme u mrežnom okruženu,organizovanje poslovne komunikacije prema klijentima i bigu o klijentima.Izraz  elektronsko poslovanje je prvi put upotrijebljen od strane američke kompanije IBM  da bi se označilo poslovanje uz značajnu primjenu savremene,elekronske tehnologije.Do tada se ovaj izraz odnosio na poslovanje u sektoru elektronike.
Podelektronskim poslovanjem podrazumjevamo obavljanje poslovnih procesa uz primjenu elektronske tehnologije.Elektronska tehnologija podrazumijeva kombinovanu upotrebu informacionih tehnologija i telekomunikacija.Ova vrsta tehnologije omogućava slanje velikog broja informacija ,na velike daljine u kratkom vremenskom periodu.To omogućava preduzeću,koji u svom poslovanju koristi elektronsku tehnologiju,da ostvari značajne uštede u troškovima poslovanja,efikasnije obavlja svoje zadatke i,samim tim, bude konkurentnije na tržištu.Danas e-poslovanje ostvaruje ekspanzitivan rast.U dosadašnjem periodu e-poslovanje je doživjelo posebnu ekspanziju u maloprodaji,izdavaštvu i u finansijskim uslugama.Generalno posmatrano,prednost elektronskog u odnosu na tradicionalno poslovanje su vezani vezane za povećanje kvaliteta,agilnosti,za dodatne usluge sa jedne strane ,i za sniženje prodajnih cijena,smanjenje vremena izlaska na tržište ,odnosno realizivanje transakcija sa druge strane.Takođe se intezivira zajednički nastup na elektronskom tržištu vezan za razvoj elektronskih partnerstva.
Elektronsko poslovanje (Electronic Business) ili E-poslovanje (e-Business) jeste vođenje poslova na Internetu,što ne podrazumijeva samo kupovinu i prodaju,negi i brigu o klijentima i poslovnim partnerima,kao i organizaciju poslovanja u sopstvenoj firmi online i organizacija prema klijentima.
Elektronsko poslovanje predstavlja poslovnu transformaciju zasnovanu na:
•    Udruživanju preduzeća ( integracija)
•    Procesu saradnje ( kolaboracija)
•    Globalnom mrežnom povezivanju korišćenjem Interneta kao medija

Među najvažnijim procesima e-poslovanja se ističu:
•    Prikupljanje podataka i informacija
•    Marketing:promocija,podrška kupcima, uvođenje novog proizvoda,…
•    Online prodaja (proizvoda i usluga)
•    Komunikacija.

E-trgovina se može posmatrati sa šireg i užeg stanovišta, pa tako šira definicija obuhvata razmjenu poslovnih informacija, održavanje poslovnih odnosa i vođenje poslovnih transakcija sredstvima telekomunikacionih mreža. A uža definicija obuhvata kupovinu i prodaju robe, usluga i informacija putem mreže. To znači da je e-trgovina pojavljujući koncept koji opisuje procese kupovine i prodaje, odnosno razmjenu proizvoda,usluga i informacija putem kompjuterskih mreža uključujući i Internet.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari