Odlomak

Rezime
Svrha – svrha ovog rada jeste da empirijski unapredi i istraži kakvi sve preduzetnički stavovi i normativna ubeđenja izazivaju traganje menadžera za konkurentskom inteligencijom i kako istraživačke aktivnosti menadžera utiču na predstavu menadžera o organizacionim, snagama i slabostima u konkurentskom okruženju.
Dizajn/metodologija/prilaz – Model strukturne ujednačenosti je testiran na osnovu podataka istraživnja u koje je uključeno 309 menadžera u Sjedinjinim Američkim Državama.
Zaključci – Rezultati ukazuju da preduzetnička orijentacija i orijentacija na tržište vidljivo utiču na traganje menadžera za konkurentskom inteligencijom,  kao i stvaranje predstave menadžera o konkurentskoj prednosti.
Ograničenja/implikacije istraživanja – Ovaj rad ukazuje na to da je traganje za konkurentskom inteligencijom više preduzetnička nego rutinska aktivnost za menadžere, i da se napori menadžera na tom polju mogu pojačati u visoko tržišno orijentisanim organizacijama koje vrednuju konkurentsku inteligenciju. Aktivno skeniranje konkurentske inteligencije omogućava menadžeima da razviju potpuniju sliku svih superiornosti i nedostataka svojih organizacija. Neophodno je, da buduća istraživanja ukažu na periodičnost procesa u kojem menadžeri dostižu određenu svrhu.

Ključne reči: Marketing inteligencija, Konkurentska strategija, Preduzetništvo, Tržišna orijentacija
Tip rada: istraživački rad

 

 

 

Uvod:
Perspektiva tržišne orijentacije, u pogledu marketing inteligencije nagoveštava da bi organizacija trebalo da teži ka tome da ostvari višu vrednost i profit, kao i da marketing inteligenciju prikuplja i širi kroz departmane. Skeniranje konkurentske inteligencije predstavlja glavno oruđe kojim će se pridobiti marketing inteligencija i uspostaviti marketing sklad. Diskutabilno, organizacione konkurentske prednosti  počivaju na organizacionoj sposobnosti da aktivno skenira konkurentsku inteligenciju i uspostavlja efektivne odgovore. Kakogod, skeniranje konkurentske inteligencije samostalno ne dozvoljava organizacijama da se uklope u tržište. To se odnosi na organizacije koje izgrađuju konkurentske percepcije i diktiraju strateške odgovore. Kako je Hambrick naveo, potraga za konkurentskom inteligencijom je “menadžerski proces učenja o tome kako se događaji i trendovi odvijaju na tržištu”. Efektivnost skeniranja ponašanja objašnjava diskutabilnu interpretaciju tržišta od strane menadžera.
Tokom godina istraživači su otkrili različite uzroke i posledice postupaka skeniranja menadžera. Uzroci o kojima se u većoj meri diskutovalo, uključuju izvore iz kojih menadžeri crpe informacije; Organizacione segmente u okviru kojih pojedini menadžeri deluju; kao i načine na koje menadžeri skeniraju tržište. U poslednje vreme rastući broj istraživača je ispitao efekat menadžerskih percepcija, na polju skeniranja menadžera. Konkurentska strategija i organizacione performanse su znatno proučene kao posledice strategije postupaka skeniranja menadžera. Rezultati istraživanja predlažu menadžerima da se oslone na lične i eksterne izvore tržišnih informacija. Neizvesna shvatanja pozitivno utiču na frekvenciju i domen postupaka skeniranja menadžera, kao i višestrukog skeniranja tržišnih segmenata, što povećava organizacionu konkurentsku prednost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari