Odlomak

SUŠTINA KADROVANJA

  • Kadrovanje po sadržaju obuhvata sve relevantne poslove vezane za upravljanje ljudskim resursima
  • znači obuhvata poslove upravljanja sa ljudima u cilju ostvarivanja određenih poslovnih ciljeva preduzetnika i njegove firme
  • od uspešnog kadrovanja zavisi i uspešnost menadžmenta
  • u literaturi kadrovanje se naziva upravljanje ljudskim resursima

Osnovna uloga kadrovskog menadžmenta jeste usaglašavanje broja , strukture i aktivnosti ljudskih resursa sa planiranim obimom i strukturom opredeljenog poslovanja organizacije.
Po sadržaju postoje 7 bazičnih funkcija opšteg i strategijskog menadžmenta:

1) U analizi interne i eksterne situacije za realizaciju određenih poslovnih poduhvata
2) u fazi predviđanja
3) u procesu ocene mogućnosti pokretanja određenog biznisa
4) u fazi opredeljivanja i izrade strateškog plana
5) Važna funkcija pripremnih aktivnosti za pokretanje određenog biznisa
6) u strateškoj fazi implementacije biznisa preduzetnika
7) strateška kontrola

Vrhunsko kadraovanje neraskidivo je vezano za status liderstva.Liderstvo se tretira kao lična harizma vođe izvršilaca određenog posla.Liderstvo se direktno povezuje sa upravljanjem ljudskim resursima.

 

 

 
ULOGA I ZNAČAJ LIDERSTVA U MENADŽMENTU

Lideri su vodeći menadžeri i uspešne vođe timova.Od njih i njihovog angažovanja zavisi i uspeh timskog rada. Pravi lider u osnovi obavlja četiri bazične kadrovske funkcije:

1)Bira saradnike
2)Postavlja im očekivanja
3)Motiviše ih i podstiče
4)Potpomaže njihov profesionalni razvoj

Velike lidere karakteriše i jedno bazično određenje:SPOSOBNOST DA IZABERU PRAVE LJUDE NA PRAVOM MESTU. Pravi lider zna da odabere svoje saradnike po njihovom znanju, talentu,daje im određena ovlašćenja i ima poverenja u njihov rad.Menadžer koji nema poverenja u druge ljude prema njima ima više ili manje odbojan stav. Vrhunski lideri u biznisu ne ističu svoj talenat već otkrivaju,razvijaju i koriste talenat drugih ljudi (svojih saradnika)

 

 

Pravi lideri znaju da odaberu pravi podsticaj

Menadžeri koji žele da budu lideri moraju obezbediti relevantna znanja i informacije kojima raspolažu a istovremeno obezbeđuju i funkcionisanje sistema.Da bi sistem uspešno funkcionisao svi zaposleni i angažovani radnici treba u pozitivnom smislu da budu zainteresovani za rad. Pravi lideri biznisa raduju se tuđem talentu i uspehu

Nelson Mendela „Pravi vođa nikad ne ističe svoj ego“

 

 

 

KADROVSKE FUNKCIJE TOP MENADŽMENTA

Top menadžment obuhvata više složenih funkcija koje se sastoje iz brojnih zadataka a to su:

1)Procena potrebe za kadrom
2)Izrada i usvajanje kadrovskog plana
3)Kreiranje radnog ambijenta
4)Pronalaženje i izbor kadra
5)Prijem kadra
6)obuka kadra
7)uvođenje u posao
8)Organizovanje i vođenje kadra
9)stimulisanje kadra
10)unapređenje kadra
11)otpuštanje kadra
12)kontrola kadra
13)saradnja sa sindikatima
14(ostali kadraovski poslovi

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari