Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Tamara Kiceskulov 15. decembar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Događaj, kao svesna i ekonomski usmerena ljudska aktivnost, datira iz početka u društvu organizovanog ljudskog življenja, ali ekonomsko izučavanje događaja, a naročito njegovih menadžment aspekata je novijeg datuma. Događaji su nastali i pre pojave novca, a njihov razvoj je usledio nakon prihvatanja tog opšteg ekvivalenta. Dinamičan razvoj događaja odigrao se u XX veku. Ekonomska afirmacija i razvoj događaja označile su promene na strani agregatne ponude tržišnih ekonomija, a koje su istovremeno odgovarale promenama na strani agregatne tražnje.
Razvoj događaja potpomogao je i rešavanje problema zapošljavanja savremene radne snage, a odrazio se i na privredni rast tržišnih ekonomija, tako da danas događaji predstavljaju posebnu ponudu u okviru uslužne ekonomije.
Takođe i razvoj tehnologije, naročito u oblasti komunikacija doprineo je razvoju događaja. Sve više dolazi do pomeranja prema informacionom okruženju realizacije događaja.
POJAM – DEFINISANJE – DOGAĐAJA
Kao rezultat društvenog i ekonomskog razvoja, podizanja životnog standarda, promene zahteva potrošača uslužnih ponuda, povećanja slobonog vremena, promene životnog stila savremenog potrošača i ostalog bio je razvoj i unapređenje specifičnog elementa uslužne ekonomije, odnosno ekonomsko definisanje događaja. Univerzalna definicija događaja ne postoji, ali većina autora se slaže da događaj u ekonomskom smislu predstavlja deo uslužne ekonomije, a budući da se i sama ulužna ekonomija u globalnim okvirima dinamično razvija, pristup definisanju događaja određen je karakteristikama okruženja u kojem pojedini autor radi i stvara.
Događaj polazi od svakog oblika sportskog takmičenja, jer kao takav privlači veliku pažnju javnosti a samim tim i otvaraju mogućnost velikih zarada organizatora i učesnika. Takvi događaji uključuju i zabavne, umetničke, kulturne, kao i poslovne elemente. Događaj je prolazan, a usklađuje trajanje, postavljanje, menadžment i ljude.
Treba spomenuti i termin doživljaj. Doživljaj je uži pojam od događaja. Odnosi se na realizaciju određenih aktivnosti od strane izvršilaca i publike, ima uticaj na njihova čula, zadovoljava potrebe potrošača, a može da ima i unapred pripremljen scenario. Doživljaj može da bude sastavni deo događaja.
Događaj predstavlja specifično osmišljenu ponudu određenog trajanja, u čijoj se osnovi nalazi odgovarajuća ideja. Ta ideja se se ispoljava na tržištu primenom menadžerskog know-how-a, odnosno angažovanjem izvršilaca i materijalnim sredstvima.
Događaj je deo uslužne ekonomije. On uključuje angažovanje ljudskog rada, ali se razlikuje od klasične uslužne ponude jer obuhvata različite koncepre, pristupe, imidže i programe koji predstavljaju vrednost i korist za potrošača. Događaj obuhvata i druga značenja. U ekonomskom smislu događaj je ponuda koja se na tržištu nalazi u procesu razmene sa ciljem zadovoljenja specifičnih, heterogenih i nematerijalnih potreba potrošača.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.