Odlomak

UVOD

Da bi svoje poslovanje organizovao I usjesno vodio, u fokusu svakog porizvodjaca mora biti potrosac. Ne kaze se uzalud je je potrosac kralj koji mnoge konce trzisne igre drzi u svojim rukama. Ono sto proizvodjac zeli da proizvede mora se na sto bolji nacin prilagoditi kupcu jer u suprotnom krah je neminovan. Proizvod, cijena,kanali distribucije kao I promocija svi ovi segmenti se moraju zadovoljiti I adaptirati da bi kupac bio zadovoljan. Potrosaca svoje odluke veoma tesko donosi jer prilkom odluke o kupovini vodi se mnogim fakotrima poput ekonomskih, psiholoskih, sociloskih Itd. Shodno tome proizvodjac mora konstatno pratiti njegove prohtjeve I zelje kako bi u svakom momentu bio spreman da na sve odgovori. Ne kaze se uzalud da je kralj zarisna tacka svakog trzista. Sama bit marketinga kao ekonomskog procesa je upravo takva. On povezuje proizvodnju I potrosnju, omogucavajuci da proizvodi I usluge idu potrosacima, a informacije o potrebama potrosaca proizvodjacima. Da bi u svom poslovanju ostala vodeca I visoko profitna mnoga preduzeca trebaju konstantno biti inovativna I drugacija od drugih. Upravo ta inovativnost obezbjedjuje preduzecu lojalnog kupca na duge staze. Mnogi marketari najvise paznje u svom poslovanju upravo posvecuju inovatinosti I prestavljanju na sto bolji nacin originalnost svog proizvoda. Jedna od oblasti u marketing koja njvise paznje posvecuje kreativnosti I inovativnosti je lateralni marketing.U ovom seminarskom radu osvrnucemo se na njegovu znacajnost I uticaje kako na nivou trzista tako I na nivou proizvoda, marketing miksa. Na kraju uz adekvatne primjere prkazacemo sirinu I originalnost koju ovaj pravac nosi sa sobom.

 
POJAM LATERALNOG MARKETINGA

Prije nego sto udjemo u dublju analizu lateralnog marketinga potrebno je definisati na pravi nacin samu srz istog.
On predstavlja radni proces koji kada se primjeni na postojece proizvode ili usluge, proizvodi inovativne nove proizvode I usluge koje pokrivaju trenutno nepokrivene potrebe, upotrebe, situacije ili ciljne grupe I stoga proces koji nudi velike mogucnosti za kreiranje novih kategorija proizvoda ili novih trzista.
Iz ove definicije mozemo zakljuciti da prilikom definisanja ovog pojma najvecu znacajnost treba obratiti na tri stavke a to su :

  • Lateralni marketing je proces.
  • Taj process je metodican; organizovan I slijedi odredjen redosled.
  • Primjenjuje se na postojeci objekat ( proizvod, uslugu ili djelatnost).
  • Proizvodi inovaciju koja u mnogim slucajevima predstavlja novu subkategoriju, kategoriju proizvoda ili trziste.

Ono sto je najvise bitno je proizvod koji ne nastao na osnovu lateralnog marketinga je u stvari modifikacija vec postojeceg proizvoda. Najvazniju ulogu u svemu odigrava originalnost I inovativnost koji taj novu proizvod cini razlicitim od vec postojeceg. Nakon odredjivanja pojma potrebno je odrediti ciljeve lateralnog marketinga.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari