Odlomak

1. DEFINISANJE MARKETINGA

Rec marketing potice od reci market što znaci tržište pa možemo da kažemo da je marketing je proces usmeravanja resursa i ciljeva kompanije radi što bolje iskorišcenosti tržišta.
Marketing se može posmatrati kao:

  • poslovna koncepcija
  • poslovna funkcija
  • upravljački proces
  • ekonomski proces
  • naučna disciplina

Suština marketinga je u procesu razmene. Marketing je proces kojim se kreira i omogucava razmena na tržištu.

 

 

 

 

2. UPRAVLJANJE MARKETINGOM

Da bi neka kompanija mogla da definiše i primeni neku marketing strategiju treba da poznaje potrebe i zahteve potrošaca.
Upravljanjem marketingom kompanija dobija odgovore na pitanja:

  • kojim aktivnostima može da se bavi,
  • koje može najbolje da obavlja
  • koje mora da obavlja.

Faze upravljanja marketingom cine:

  • istraživanje i analiza
  • planiranje
  • organizovanje i primena
  • kontrola i revizija.

Istraživanje i analiza znači da kompanija treba da predvidi trendove na tržištu i medju potrošacima, a onda na osnovu toga da osmisli kako da osigura sebi pozicije. Planiranje znači donošenje odluka o tome koji su ciljevi i programi marketinga. Organizovanje i primena je realizacija planova. Kontrola i revizija je poslednja faza. Kontrola se odnosi na merenje i uporedjivanje planiranog i ostvarenog a revizija utvrdjivanje uzroka.

Postoje 3 nivoa u upravljanju marketingom:

  • reaktivni (kompanije reaguju na potrebe potrošaca tj. posmatraju sa strane)
  • anticipativni (kompanije unapred definišu potrebe potrošaca i spremno im se prilagođava)
  • kreativni marketing (kompanije pokrecu i kreiraju potrebe potrošaca i na taj nacin upravljaju buducom tražnjom).

Tražnja na tržištu može biti :

  • negativna (veći deo tržišta ne voli proizvod ili ga izbegava)
  • nepostojeća (zadatak marketinga je da inicira tražnju korišcenjem svojih instrumenata)
  • latentna (potrošaci teže za proizvodima koji ne postoje na tržištu)
  • opadajuca (zadatak marketinga je da otkrije uzroke opadanja tražnje i da predloži nacine za njeno efikasno povecanje).
  • neujednacena (tražnja koja varira dnevno ili periodicno.Zadatak marketinga je da pronadje nacin kojim ce se ujednaciti tražnja)
  • puna (nalaže marketingu da svojim instrumentima održava nivo tražnje bez obzira na pritisak konkurencije).
  • prekomerna (tražnja iznad stanja koje je optimalno pa je zadatak marketinga da smanji tražnju do željenog nivoa np. povećanjem cena)
  • štetna (tražnja za proizvodima koji štete potrošaču po bilo kom osnovu)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari