Odlomak

UVOD

Fresh & Co. u Subotici osnovan je 1996.godine sa vizijom “vodeceg proizvodaca vocnih sokova u Jugoslaviji”, a zatim zauzimanje liderske pozicije u Stability pakt zoni. Fresh & Co. je inovativna „vocna fabrika” sa jasnim fokusom na voce i visoko kvalitne proizvode iskljucivo od voca. Vodilja rasta su potrebe ljudi za uravnoteženom i zdravom ishranom. Stoga su proizvodi Fresh & Co. prirodni, zdravi, visoko kvalitetni, 100% vocnog sadržaja i širokog asortimana (od kontinentalnog do južnog voca).
Sertifikat zdrava hrana- žig Zelena jabuka i ISO 9002 su garancije kvaliteta ovih proizvoda. Za ovaj kratak period „vocna fabrika” je prerasla u „vocnog umetnika” koji je kreirao cetiri brenda: neXt premium, neXt classic, neXtea, i X-drink u širokoj lepezi razlicitih ukusa i u odgovarajucim tipovima ambalaže.
Kada je osnovan Fresh & Co. na jugoslovenskom tržištu su bili prisutni jedino nektari i napici. Istraživanja su ukazala na postojanje tržišne niše za prirodne vocne sokove To je iskoristio ovaj proizvodac i 1996.god. lansirao 100% vocne sokove narandžu, breskvu i kajsiju, bez dodatog šecera, pod sloganom: „Next…the fruit”.
Uspeh NEXT sokova pružao je nove izazove i sledece godine su pored novih ukusa NEXT sokova (ananas, jabuka, jagoda) lansirani vocni nektari pod nazivom NEKTARI. Istraživanja su pokazala da su motivi kupovine i vernosti potrošaca Next sokova: ambalaža sa prakticnim zatvaracem, 100% vocni sadržaj, 100% prirodni, bez dodatka veštackih boja, aroma, konzervansa i šecera.
Uz litarsko pakovanje, 1998.god. proizvodac uvodi i Next sokove sa slamcicom od 0.25l buci-buci. Rezultat svetskog „urban” trenda (trenda koji podrazumeva prakticnost i udobnost za gradsku sredinu koji je opcinio tinejdžere) je lansiranje negaziranih osvežavajucih vocnih napitaka u 0.33l prizma ambalaži X-drink (jabuka, narandža), ledeni caj-ice tea (breskva, limun) i NEXT (jabuka, narandža) koji cine „X to the future”.
Nagla stagnacija domaceg tržišta primorala je proizvodaca da 1999. godine povuce Tetraprizmu iz proizvodnje. Godine 2000., kao sinonim za kvalitet i novina za 21. vek uvodi se najpopularniji „NEXT” (NEXT Premium, NEXT Classic, NEXT Tea), novi program u litarskoj tetrapakovoj slim ambalaži.

 

 

 

 

MARKETING MIKS

PROIZVOD

U 2000. godini je snažan razvoj ugostiteljskih objekata i popularni izlasci u kafice podstakao proizvodaca da sa svojim dobro poznatim brendom uvede staklenu flašicu od 0.2 litra: „The neXt BOCCA”. Ovaj proizvod je svojim ekskluzivnim izgledom i originalnim dizajnom namenjen potrošacima u ugostiteljskim objektima. Twist off sigurnosni zatvarac omogucava potrošacu da se uveri da je proizvod sterilan i aseptican tj. da nije otvaran niti došao u kontakt sa vazduhom vec da je potpuno svež.
Novo pakovanje je rezultat višemesečnog rada na istraživanju, promišljanju i definisanju ključnih vrednosti brenda. Relevantnost, asocijativnost i prihvatljivost je testirana ne velikom uzorku potrosača…
Ciljni segment su potrošaci koji u HoReCa objektima provode znatan deo svog vremena. To su mladi ljudi koji imaju svoj imidž i odredeni stil života. Oni drže do sebe i žele da priušte sebi najvrednije i najbolje. U cilju njihove satisfakcije, proizvedena je staklena „neXt BOCCA” u 9 razlicitih vrsta, 9 razlicitih vrsta Next Premiuma i Next Classic-a.
Na domacem tržištu postoji nekoliko brendova koji konkurišu za ovaj segment tržišta potrošaca. Nakon kraceg prisustva na tržištu proizvodac nije bio zadovoljan ostvarenim rezultatima prodaje. Ocekivanja su bila veca jer je kompanija permanentno od postojanja ulagala ne samo u tehnologiju proizvodnje vec i marketinške aktivnosti, cime je na tržištu izgradila pozitivan i jasan imidž. Istraživanja su pokazala da su najznacajniji Nextovi konkurenti Pago, Fructal, Granini i RAUCH.
Odnos prisustva Next sokova i konkurentskih proizvoda u HoReCa objektima je sledeci :
u 36% objekata nije prisutan nijedan od 5 proizvoda, u 9% objekata prisutni su samo konkurentski proizvodi a Next nije prisutan, u 29% objekata prisutan je samo Next, a u 26% prisutan je Next uz neki od konkurentskih proizvoda.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari