Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio micekus 27. jun 2012. Prijavi dokument
UVOD
Japanski menadžment je poznat u svetu kao vrhunski od kad su japanska preduzeća uspela da održe pozitivno poslovanje uprkos teškim ekonomskim krizama i teskoćama. Japansko upravljanje je zemlju iz duboke recesije dovelo do zemlje koja predstavlja vrhunac uspeha u industriji i privredi u celini. Današnji visoko razvijeni Japan je dokaz da svako preduzeće može da posluje rentabilno i da ostvaruje visoku dobit, bez obzira na otežane uslove poslovanja, pod uslovom da je ukupna delatnost orijentisana na zadovoljavanje potreba kupaca i da se poslovanje zasniva na odgovarajucoj proizvodnoj filozofiji. Prema japanskoj proizvodnoj filozofiji i kulturi rada za ispunjenje ova dva uslova neophodni su znanje, volja i vera da je svaki poslovni problem moguće rešiti sopstvenim kreativnim snagama.
Svet je zadivljen činjenicom da je japanski menadzment i po filozofiji i po primeni jednostavan i efikasan u smislu postizanja optimalnih rezultata. Filozofska utemeljenost i ekonomska logika s jedne,kao fascinantna jednostavnost metoda menadzmenta s druge strane, deluju na svet zbunjujuće. Jednostavnost, koja se ponekad graniči sa trivijalnošću, kombinovana sa ekonomskom promišljenošću i holističkim pristupom rešavanju problema, daju u japanskim preduzećima gotovo neverovatne rezultate: viseštruko povećanje rentabilnosti poslovanja, enormno povećanje produktivnosti rada, apsolutno eliminisanje škarta u proizvodnji, fantastično smanjenje vremena pripreme, eliminisanje skladišta i zaliha, skraćenje protočnog vremena itd.
Japanski menadžment i način upravljanja uopšte, postali su predmet izučavanja i istrazivanja u celom svetu. Razlog tome je činjenica da japanski menadžment predstavlja metode upravljanja u širem smislu koji daje uspešne rezultate i doprinosi ostvarivanju optimalnih ciljeva.
OSNOVE JAPANSKOG MENADZMENTA
Japanski menadžment ima svojih karakteristika koje nije lako objasniti, a tamo gde ima logičnosti, one su rezultat pre svega karakteristika samog Japana. Iako postoje brojni detalji koji mogu biti od velikog značaja, osnovu japanskog menadžmenta čine nekoliko najvaznijih elemenata:
Hijerarhija- japansko društvo egzistira na višedimenzionalnim hijerarhijskim osnovama. U japanskoj kompaniji najstariji je predsednik kompanije a za njim se ređaju ostali menadžeri. Za razliku od Zapada, u Japanu se može naći mnogo više starijih ljudi koji obavljaju poslove u skraćenom radnom vremenu. Stariji je onaj ko ima više godina života, a ukoliko se nađu lica istog nivoa i iste starosti, u prednosti je onaj ko ima završenu bolju školu.
Postoji vertikalna nadređenost i podređenost, i to je pravilo u svim oblastima privrede i društva. Kada radnik započne posao u nekoj kompaniji, mora poći od najnižeg radnog mesta. Ne zadržava se dugo na tom poslu, jer posle toga biva premešten na druga radna mesta. Japanci smatraju da ce radnik mnogo bolje obavljati svoj posao ukoliko upozna sve probleme organizacije i ako dobro upozna celu kompaniju. Menadžeri rade bez radnog vremena, obavljaju sve vrste poslova,pa čak ako je i potrebno-posao čistačice. Menadžeri raspolažu pozamašnom svotom novca,ali su veoma štedljivi i kad saberu sve na kraju godine,budu u velikom plusu.
Struktuiranje organizacije- Japanska organzaciona struktura eliminiše uglavnom tri nedostatka: muni-preopterećenost, muda-nepotrebno razbacivanje i mura-neujednačenost, poznatija kao tri “M”.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.