Odlomak

MENADZMENT KVALITETA
Znacenje kvaliteta koje se koristi u kontekstu standarda ISO 9000 je nivo do kojeg skup svojstvenih karakterisika ispunjava zahteve. U okviru ove definiceije kvaliteta, misli se na kvalitet proizvoda, usluge, odluke, dokumenta, informacije, procesa, aktivnosti ili bilo kog ulaza ili izlaza procesa.

Garvinov model kvaliteta proizvoda –Garvin je formulisao osam dimenzija kvaliteta proizvoda:performance, karakteristike, pouzdanost, usaglasenost, trajnost, mogucnost servisiranja, estetika i korisnicko poimanje kvaliteta.

Nivo kvaliteta (K) , Xi (i=1,n) karakteristike, ki(i=1,n) tezinski koeficijenti(steepen uticaja) saglasno Paretovoj metodi sledi K= k1X1+k2X2+….+knXn= str 46

Nivo i sadrzaj kvaliteta je odredjen brojnim ulazima Xi
K=f(xi)=f(x1,x2,x3,x4)
Od ulaznih ogranicenja najvaznija su : drustvene potrebe definisane zakonima i zahtevima trzista, poslovna politika utvrdjena programom proizvodnje i uticaju okruzenja. Izmedju poslovnih ciljeva i nivoa kvaliteta postoji visoki steepen medjusobne zavisnosti f(Y1,Y2,Y2,Y4)=0

Kategorija kvaliteta proizvoda –kvalitet je kompleksan pojam i predstavlja merilo zadovoljenja potreba pojedinaca i drustva u celini. Posebno se posmatra kvalitet proizvoda i usluga, kvalitet uslova rada, stedstava rada, kvalitet organizacije itd.
Postoji vise kategorija kvaliteta proizvoda . Neki bitni su : tehnicki kvalitet, trzisni kvalitet proizvoda, projektovani kvalitet proizvoda, ostvareni kvalitet,atestirani kvalitet i drugi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari