studenti
Mesto za uspešne studente

Menadžment ljudskih resursa- osnovni pojmovi

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Osnovni pojmovi menadžmenta?
• Kooperacija predstavlja oblik zajedničkog rada kada pojedinac ili organizacija nisu u mogućnosti da samostalno obave posao ili je neracionalno da samostalno obavljaju određene poslove.
• Integracija predstavlja povezivanje ili spajanje pojedinih delova ili celokupnih delova organizacije radi ostvarenja boljih poslovnih rezultata. Integracija može biti horizontalna i vertikalna.
Horizontalna je kada se povezuju organizacije iz istih oblasti proizvodnje i vertikalna kada se povezuju organizacije koje se nalaze u određenom proizvodnom lancu.
• Centralizacija znači sužavanje, a decentralizacija proširivanje ovlašćenja za donošenje odluka.
2. Značenje pojma ljudskih resursa?
Pojam MLJR ima 4 značenja:
• Naučna disciplina
• Menadžerska funkcija
• Posebna poslovna funkcija u organizaciji
• Specifična filozofija menadžmenta
3. Pojam menadžmenta ljudskih resursa?
Pod ljudskim resursima podrazumeva se ukupan duhovni i fizički potencijal radnika jednog preduzeća, ali i latentni, kao i korišćeni potencijal.
4. Nauke koje su imale uticaj na razvoj MLJR kao discipline?
Naučno upravljanje, industrijska psihologija, teorija međuljudskih odnosa i bihejvorističke nauke.
5. Nedostatak integrativne teorije kod MLJR-razlozi?
Nedostatak integrativne teorije ili koncepta, razlozi za to su višestruki:
Prvi i najznačajniji je istorijski neteorijski karakter MLJR.
Drugi važan razlog je fokus istraživača na pojedinačne aktivnosti MLJR i individualni nivo analize.
Treći je veliki uticaj koje su druge naučne discipline izvršile na razvoj discipline, što je obeshrabrilo razvoj jedne inegrativne teorije.

6. Karakteristike MLJR kao naučne discipline?
• Pragmatičnost, multidisciplinarnost i nepostojanje integrativne teorije ili jedinstvenog konceptualnog okvira
7. Procesi koji čine funkciju MLJR?
Planiranje ponude i tražnje za LJR, analiza poslova, zapošljavanje kroz proces regrutovanja, selekcije i socijalizacije, obuka i razvoj zaposlenih, motivisanje, zaštita zdravlja, poštovanje zakonskih propisa u oblasti rada i zapošljavanja itd.
8. MLJR definicija?
MLJR se može definisati kao: sistem koji obuhvata menadžment odluke, strategije, politike i aktivnosti koje direktno utiču na zaposlene i organizaciju: njihovo ponašanje, rezultate, stavove, vrednosti i motivaciju.
9. Komponente koncepta MLJR- ciljevi?
Sadržani su u rezultatima koji se žele ostvariti, kako na svakom radnom mestu tako i na nivou cele organizacije. Osnovni ciljevi koji se žele postići na radnom mestu odnose se na individualne performanse ili rezultate zaposlenih, poželjan nivo produktivnosti i kvaliteta, satisfakciju zaposlenih i u dugom roku podsticanje njihove lojalnosti organizaciji. Na organizacionom nivou ciljevi MLJR su prvenstveno vezani za povećanje prosečne produktivnosti, unapređenje kvaliteta radnih uslova u organizaciji, opstanak na tržištu kroz stvaranje konkurentske prednosti i prilagodljivost promenama, rast i razvoj organizacije i profitabilnost poslovanja.

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.