Odlomak

ISTORIJSKI PREGLED RAZVOJA MALOG BIZNISA

Istorija biznisa svedoči o cinjenici, da se proces upravljanja najbolje može razumeti prateći razvoj tehnologije kao segmenta spoljnog okruženja koji je u zadnjih 200 godina doziveo najvecu transformaciju. Moguce je izvoditi četiri osnovna perioda tehnoloskog razvoja. Ovi periodi su:

  • prvobitni preduzetnički period
  • period masovne proizvodnje
  • period marketinške orijentacije
  • tzv.»eru diskontinuiteta» (prema Piteru Drakeru).

U istoriji su poznati brojni primeri renomiranih, ekonomski jakih i politički uticajnih porodica koje su kreirale poslovne i političke prilike vremena u kojem su egzistirale. To su primeri porodica Ford, u automobilskoj industriji, De Pre u industriji nameštaja, Štajnberg u maloprodaji, Horvic u izdavaštvu i televizijskom biznisu itd.
U evoluciji savremene studije o periodičnim poslovnim poduhvatima ističu se dva distinktno različita perioda:

  1. Period od `60-ih do prve polovine `80-ih godina prošlog veka, u kojem je porodični biznis kao uticajni oblik privrednog organizovanja u razvijenim zapadnoevropskim i prekoantlantskim zemljama doživeo odbacivanje,
  2. Period od druge polovine `80-ih godina prošlog veka sve do današnjih dana, kada se napušta odnos prema porodičnom biznisu kao nepoželjnom pravno-organizacionom subjektivitetu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari