Odlomak

OBJASNITI VEZU TEHNOLOGIJE I ORGANIZACIJE KROZ ISTORIJSKI PRISTUP
RAZVOJ SE OGLEDA KROZ PROMENE U OBLASTI ORGANIZACIJE I UPRAVLJANJA I RAZLICITA DOBA INDUSTRIJKSE REVOLUCIJE MOGU SE POSMATRATI I RAZLICITIM TIPOVIMA MENADZERSKE FILOZOFIJE:
1) DOBA PRED TEJLORIZMA ILI DOBA TRANZICIJE, KADA SE UVODE NOVE RADNE NAVIKE, NOVA DISCIPLINA I NOVI PODSTICAJI PRIVREDNOJ AKTIVNOSTI.
2) DOBA MASOVNE PROIZVODNJE USPOSTAVLJANOVA PROFESIJA INDUSTRIJSKO INZENJERSTVO. TADA SE RAZVIJA VELIKI BROJ NAUCNIH METODA UPRAVLJANJA NAMENJENIH ALOKACIJI SREDSTAVA ZA MERENJE I VREDNOVANJE RADA.
3) DOBA FLEKSIBILNE PROIZVODNJE U KOME SE POSEBAN STRATESKI ZNACAJ U UPRAVLJANJU PRIDAJE TEHNOLOGIJAMA I OSTVARIVANJU FLEKSIBILNOSTI U PROIZVODNIM SISTEMIMA. PODELE I PRISTUPI U VEZI SA RAZVOJEM TEHNOLOGIJE:
1) DOBA MASOVNE PROIZVODNJE – TEHNOLOSKE INOVACIJE RAZVIJALE SU SE UPOREDO SA DRUSTVENIM PROMENAMA I TADA NASTAJE JEDNA OD NAJUSPESNIJIH I NAJUTICANIJIH ORGANIZACIJA U ISTORIJI – POSLOVNA FIRMA.
PAZNJA JE USMERENA KA TOME DA SE RAZRADI I RAZVIJE MEHANIZAM MASOVNE PROIZVODNJE KOJI JE PROGRESIVNO SMANJIVAO JEDINICNI TROSAK PROIZVODA.
2) DOBA MASOVNOG MARKETINGA – MARKETING ORJENTACIJA JE NA RAZLICITE NACINE I RAZLICITIM INTENZITETOM PRODIRALA U FILOZOFIJU I PONASANJE FIRMI. INTENZITET I OBLICI MARKETING KONCEPTA RAZLIKOVALI SU SE S OBZIROM NA RAZLICITE VRSTE PROIZVODNJE. PROMENE U PROIZVODIMA I TRZISTIMA SU BILE EVOLUTIVNE PRE NEGO REVOLUCIONARNE.
3) POSTINDUSTRIJSKO DOBA – NOVI PRISTUPI POSTINDUSTRIJSKOG DOBA NAMETNUTI TURBULENTNOSCU PROMENA U OKRUZENJU, REVOLUCIONARNO IZMENJENIM INFORMACIONIM TEHNOLOGIJAMA PODRAZUMEVAJU VISOK STEPEN INTEGRATIVNOSTI SVIH DELOVA I FUNCKIJA U ORGANIZACIJI SJEDINJENIH U NAPORU DA SE STRATESKI OBEZBEDE PREDNOSTI PREDUZECA. PRELAZAK SA MARKETING ORJENTACIJE NA NOVE PRISTUPE STRATESKOG UPRAVLJANJA U POSTINDUSTRIJSKO DOBA TAKODE RAZLICITOM BRZINOM PRODIRE U FIRME.

 

 

 

 

STRATESKA TEHNOLOSKA KONKURENTNOST I STRATESKA POZICIJA TEHNOLOSKE INOVACIJE
DINAMIKA TEHNOLOGIJE SE NALAZI U ZIZI INTERESOVANJA SAVREMENOG PREDUZECA JER JE TO VITALNI RESURS NJEGOVE KONTINUALNE KONKURENTNOSTI. RAZMATRANJE TEHNOLOSKE STRATEGIJE PREDUZECA ZAPOCINJE SAGLEDAVANJEM MESTA I ULOGE TEHNOLOGIJE U OSTVARIVANJU KONKURENTSKE PREDNOSTI PREDUZECA. TEHNOLOSKA STRATEGIJA SE INTEGRALNO OSMATRA U OKVIRU POSLOVNE STRATEGIJEI POSEBNO SE RAZMATRAJU DODIRNE TACKE I KLJUCNI MEDJUSOBNI UTICAJI TEHNOLOGIJE I OSTALIH FUNKCIJA U STRATEGIJI POSLOVNOG SISTEMA. KADA JE REC O PREDUZECIMA OBLASTI VISOKE TEHNOLOGIJE POSTOJI NEKOLIKO STRATEGIJSKIH OPCIJA:
1. PRVI NA TRZISTE,
2. DRUGI NA TRZISTE,
3. KASNO NA TRZISTE
4. MINIMIZIRANJE TROSKOVA
5. SEGMENTACIJA TRZISTA.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari