Menadzment – Planiranje i odlučivanje
PLANIRANJE I ODLUČIVANJE
1. Šta je planiranje?
Planiranje je definisanje cilja i razvoj strategije za dostizanje tog cilja.
2. Koje su prednosti i nedostaci planiranja?
Prednosti su:
-povećano zalaganje
-veća upornost
-jasna usmerenost
-razvoj strategija za izršenje zadataka
Nedostaci su:
-sprečava promenu
-stvara lažno osećanje izvesnosti
-dozvoljava kreatorima planova da prave planove za nešto što ne razumeju
3. Planiranje obuhvata (kako napraviti plan koji funkcioniše):
1. Postavljanje ciljeva
2. Razviti posvećenost
3. Pripremiti efektivne akcione planove
4. Pratiti napredak u ostvarivanju ciljeva
5. Zadržati fleksibilnost
4. Jedan od načina da definišete prave ciljeve jeste da koristite SMART CILJEVE.
SMART ciljevi su ciljevi koji su konkretni, merljivi, dostižni, realni i dobro tempirani.
5. Šta predstavlja posvećenost cilju?
To je odlučnost da se ostvari određeni cilj.
6. Šta menadžeri mogu da urade da bi podstakli zaposlene da se posvete ostvarenju ciljeva?
Ciljevi se postavljaju u saradnji sa zaposlenima, pri čemu menadžeri i zaposleni funkcionišu
kao tim.
7. Šta je akcioni plan?
To su konkretni koraci, ljudi i resursi neophodni da se ostvari određeni cilj.
8. Za praćenje napretka prihvaćena su 2 metoda:
1. Da se definišu bliski i daleki ciljevi
2. Da se sakupljaju i pružaju povratne informacije o performansama
9. Koja je razlika između bliskih i dalekih ciljeva?
Bliski ciljevi su kratkoročni ciljevi ili potciljevi.
Daleki ciljevi su dugoročni ciljevi ili primarni ciljevi.
10. Objasnite planiranje zasnovano na višestrukim opcijama?
To je održavanje fleksibilnosti putem malih, istovremenih ulaganja u mnoge alternativne
planove.
11. Šta su neangažovani resursi?
Obezbeđenje u vidu dodatnih resursa koje možete da iskoristite u planiranju zasnovanom na
višestrukim opcijama da biste se prilagodili nepredviđenim promenama, problemima i
šansama.
12. Planiranje daje najbolje rezultate kada svi deluju u istom smeru.
13. Šta je vizija?
Vizija je izjava o svrsi ili razlogu postojanja kompanije.One treba da budu kratke, trajne,
inspirativne, jasne i usklađene.
14. Šta je misija?
Misija je izjava o opštem cilju kompanije koja napore svih zaposlenih u kompaniji ujedinjuje i
usmerava ka ostvarenju organizacione vizije, podstiče organizaciju da se maksimalno
angažuje na prevazilaženju izazova i definiše metu i vremenski okvir.
15. Šta su planovi?
Odluke kojima se definišu specifične akcije koje treba preduzeti da bi se realizovali ciljevi
organizacije.
16. Vrste planova?
1. Strateški planovi
2. Taktički planovi
3. Operativni planovi
Više u Menadžment
Uloga menadžmenta u inovacionim procesima
- menadžment
- 40 stranica
Razvoj novih proizvoda – solarni paneli
- Razvoj novih proizvoda
- 16 stranica
Upravljanje projektom: Grnčarske radionice
- Upravljanje uslužnim procesima
- 15 stranica
Više u Skripte
Zbrinjavanje ambalaže kao otpad
- Ekologija
- Visoka tehnička mašinska škola strukovnih studija u Trstenicku · Trstenik
- 17 stranica
Brendiranje gradova – Novi Sad kao brend
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti
- 15 stranica
Čačak – Nacionalna prestonica kulture 2023.
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti · Beograd
- 16 stranica