Odlomak

 

 

BIOGRAFIJA

Milena Pavlović-Barili rođena je 05.novembra 1909. godine u kući svog dede Stojana Pavlovića u Požarevcu, a umrla 06.marta 1945. godine u Njujorku. Bila je srpska slikarka i jedna od najinteresantnijih ličnosti umetničke Evrope između dva rata, kao i pesnikinja. Njen otac, Bruno Barili je bio Italijanski kompozitor i pisac, a majka, Danica Pavlović učiteljica.
Na svom umetničkom putu, Milena Pavlović-Barili studira slikarstvo u Beogradu (1922-1926) i u Minhenu (1926-1928), a uzor joj postaje slikar De Kirko (po ugledu na njega delovi platna ostaju nenaslikani). U Beogradu izlaže 1928.godine. Slikarski simboli su joj između sna i jave, ženski setno ljupki likovi, velovi, krilati mladići na štulama, antički stubovi, Venere bez ruku, harlekini, biste, lepeze, ptice, a kasnije, u njenom trećem, prelaznom periodu i simboli diskretnijeg nadrealizma. Godine 1930. napušta tadašnju Jugoslaviju i narednu deceniju provodi u Španiji, Rimu, Parizu i Londonu, gde se družila i izlagala sa evropskom umetničkom elitom-Žan Kokoto, Andre Berton. Tada ulazi u novu-prerafaelitsku, tj. romantičarsku školu, okrenuta više prošlosti nego sadašnjosti, a zatim postaje predsednik nadrealističkog ili matafizičkog romantizma.
U Londonu izlaže 1931.god., a u Parizu i Rimu 1932. godine. Avgusta 1939. god. odlazi u Sjedinjene Američke Države. U Njujorku, pored slikarstva, radila je na komercijalnom dizajnu za modne žurnale. Tu je živela do svoje iznenadne i prerane smrti 1945.godine.
Za života je uradila preko 300 radova , puno skica i crteža. Mnoga platna su joj u rodnoj kući-muzeju u Požarevcu, Muzeju savremene umetnosti i Narodnom muzeju u Beogradu, kao i u Rimu.

KARIJERA

Miodrag B.Protić je podelio Mileninu karijeru u 3 različita perioda i to:
1.Munič period (1926.-1931.)
2.Antički period (1932.-1938.)
3.Renesansni period (1939.-1945.)
Njeno slikanje je, slično njenoj poeziji, magično i enigmatično, sa nekim motivima koji se svakako pojavljuju i na njenim slikama: polomljene vaze, lampe, ženski portreti(ili svoji samoportreti). Inspiraciju za svoj stil je, smatra se pronalazila u stilizaciji koja je tipična za komercijalni dizajn, u slikama starih Španskih velemajstora – Goja, Velaskez, Boš. Najveći uticaj na njeno stvaralaštvo je Giorgio de Chirico.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari