Održavanje dizalica
Održavanje dizalica
UVOD
Održavanje se može definisati kao identifikovanje i ublažavanje degradacije funkcionisanja tehničkog sistema, ali, i kao vraćanje projektovanih funkcija sistema, njegovih komponenata i strukture u otkazu, u prvobitno stanje. Sistem održavanja može da se realizuje na više načina, tj. u više različitih varijanti. Osnovne aktivnosti održavanja se definišu kao preventivne ili kao korektivne aktivnosti održavanja.
Korektivne aktivnosti održavanja podrazumevaju vraćanje sistema, njegovih komponenata i strukture u prvobitno stanje. Podrazumevaju isto tako popravku, remont ili zamenu delova kako bi sistem u otkazu ponovo izvodio funkcije definisane unutar prihvatljivog nivoa.
Preventivne aktivnosti održavanja mogu biti periodične, predviđene ili planirane i izvode se pre nego što dođe do otkaza sistema, strukture ili njegovih komponenata, kako bi se sistemu produžio vek trajanja i rada. Preventivno, korektivno održavanje i popravke se procenjuju na osnovu svojih prednosti i mana. Modeli pouzdanosti mogu biti korišćeni u okviru PRA (procena verovatnoće rizika) sistema mera, a aktivnosti i planovi održavanja se mogu posmatrati iz perspektive pouzdanosti i rizika.
Ove analize ne uključuju eksplicitno troškove, ali uključuju varijable koje utiču na troškove, kao što su učestalost nadzora, preventivno održavanje i popravke.
1.Ciljevi održavanja
Tehničko održavanje sistema (mašina i postrojenja) predstavlja skup postupaka i aktivnosti čija je svrha sprečavanje pojave stanja u otkazu (ili u zastoju), kao i vraćanje sistema po pojavi stanja u otkazu (ili pojavi otkaza) ponovo u stanje u radu (u radno sposobno stanje), u što kraćem vremenu i sa što manjim troškovima, u datim uslovima okoline i organizacije rada.
Tehničko održavanje sistema (ili održavanje sistema) obuhvata mere koje zadiru u područje proizvođača i korisnika tehničkog sistema (mašine). Osnovni zadaci održavanja počinju projektovanjem, konstruisanjem i izradom tehničkih sistema koji treba da imaju povoljnu karakteristiku trošenja, koja treba da umanjuje i usporava proces habanja i trošenja, povisuje nivo eksploatacione pouzdanosti (verovatnoću ispravnog rada) u radu i produžava životni ciklus sistema.
Proces trošenja (habanja) sistema je jedan od uzroka da održavanje mora postojati u životnom ciklusu sistema. Proizvođač sistema mora voditi računa da trošenje bude u granicama projektovanog, a korisnik da uslovi trošenja za vreme procesa eksploatacije što manje dođu do izražaja.
Svrsishodnost održavanja se može do kraja sagledati samo kroz efektivnost osnovnog procesa proizvodnje, da troškovi održavanja i troškovi zbog zastoja u proizvodnji budu što manji, kvalitet proizvoda što viši a produktivnost proizvodnje što veća.
Više u Mašinstvo
Alternator
- ELEKTRICNI I ELEKTRONSKI SISTEMI NA VOZILU
- 15 stranica
Obrada laserom
Sistemi paljenja smeše kod motora SUS
- Motori SUS
- 15 stranica
Više u Seminarski radovi
Zbrinjavanje ambalaže kao otpad
- Ekologija
- Visoka tehnička mašinska škola strukovnih studija u Trstenicku · Trstenik
- 17 stranica
Brendiranje gradova – Novi Sad kao brend
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti
- 15 stranica
Čačak – Nacionalna prestonica kulture 2023.
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti · Beograd
- 16 stranica
Više u Skripte
Zbrinjavanje ambalaže kao otpad
- Ekologija
- Visoka tehnička mašinska škola strukovnih studija u Trstenicku · Trstenik
- 17 stranica
Brendiranje gradova – Novi Sad kao brend
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti
- 15 stranica
Čačak – Nacionalna prestonica kulture 2023.
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti · Beograd
- 16 stranica