Odlomak

Termin organizaciona kultura nastao je u Americi i veoma brzo se proširio na ostatak poslovnog sveta.
Napisano je mnogo članaka i knjiga o kulturi u organizacijama. Ovu kulturu obično nazivaju i „korporativna kultura” ili „organizaciona kultuja”. Često se za kulturu kaže da su to: „moralne, socijalne i ponašajne norme jedne organizacije zasnovane na verovanjima, stavovima prioritetima njenih članova”(Duffy, 1999). ”
Kulturu možemo definisati kao karakteristična verovanja i ponašanja koja postoje u organizaciji. Korporativna kultura je skup formanih i neformalnih_ ponašanja koja je kompanija prihvatila kao svoj način obavljanja posla. Formal-na strana obuhvata pisane izjave i šemu organizacione strukture. Neformalna strana bavi se time kako se posao obavlja – da li preko pisanih procedura ili pu Tem dlirektne komunikacije, kako se zaposleni ponašaju jedni prema drugima, koliko su spremni da razmenjuju ideje i informacije i kako hijerarhija dozvoljava zaposlenima da pređu granice „staze” da bi obavili posao (Guptara, 1994).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

2 replies on “Organizaciona kultura”

qmcar says:

Dobar rad, dosta stvari su mi pomogle pri sastavljanju svog rada.

Komentari