Odlomak

UVOD

Najstariji dokazi o postojanju događaja datiraju iz daleke prošlosti, od pre 60.000 godina, i odnose se na hijeroglife i rane zapise, koji svedoče o raznim religijsko-političkim ceremonijama. Događaji su se menjali kroz vekove: razlozi i načini njihovog organizovanja, mesta održavanja, masovnost događaja. Danas se može pričati o neuporedivo tehnički naprednijim događajima, interesantnijim lokacijama održavanja, kreativnijim scenskim rešenjima.
Upravljanje događajem je proces po kojem se događaj planira, priprema i proizvodi. Kao bilo koja druga forma upravljanja, menadžment događaja obuhvata procenu, definisanje, akviziciju, raspodelu, usmeravanje i kontrolu. To, naravno, podrazumeva i analizu vremena, finansija, kadrova, proizvoda, usluga i drugih resursa, kako bi se ostvarili ciljevi. Posao menadžera događaja jeste da predvidi i uredi svaki aspekt događaja, uključujući istraživanje, planiranje, organizovanje, implementaciju, kontrolu i procenu učinka dizajna događaja. Sposobnost, veština i uspešnost menadžera bazira se pre svega na njegovoj sposobnosti da kontinuirano raspolaže informacijama o sredini organizacije i da se uspešno suočava sa promenama u sredini. Komunicirati, planirati, odlučivati, upravljati ljudima, organizovati, držati poslove pod kontrolom, voditi, poznavati finansije, poznavati svoju oblast ili profesiju, to su menadžerski poslovi za koje menadžeri treba da poseduju znanje, veštine i sposobnost.
Događaji postoje svugde u svetu, u svakoj zemlji, u skoro svakom gradu. Oni predstavljaju atrakciju, kako za stanovnike tog grada, tako i za turiste. Često su prva asocijacija za neki grad, poput „Kanskog Festivala“ za Kan, „Karnevala“ za Rio de Ženeiro, „Exita“ za Novi Sad, te su, po velikom broju istraživanja, glavni kriterijum za izbor nekog grada kao turističke destinacije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari

Click to access the login or register cheese