Vodič za bezbedan rad u laboratorijama
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio kopkojh 04. septembar 2015. Prijavi dokument
1. TIPOVI ODLUKA U KUPOVINI
Pri objašnjenju ponašanja kupaca od bitnog značaja je vrsta i broj nosilaca odluka. Pravi se razlika između ponašanja u kupovini privatnih domaćinstava i preduzeća odnosno javnih institucija i individualnih i kolektivnih odluka o kupovini. Najveća pažnja u istraživanju ponašanja kupaca posvećena je odlukama individualnih potrošača u kupovini na tržištima potrošnih dobara. Mali je broj doprinosa koji istražuju ponašanje pri kupovini u organizacijama i u oblasti poslovnih dobara i usluga. Kolektivno ponašanje u kupovini vode računa o tome da više osoba sa različitim ciljevima učestvuje u procesu odlučivanja. Ovakvo stanje otvara posebne probleme već pri analizi porodičnih odluka u kupovini. Kolektivno odlučivanje u kupovini u preduzećima posebna pažnja se koncentriše na telo za nabavku koji je odgovoran za sprovođenje proces kupovine.
Pored vrste i broja nosilaca odluka o kupovini, bitni su takođe tipovi odlučivanja o kupovini. Za određivanje tipova odluka o kupovini treba uzeti u obzir načine ponašanja koji indikuju kupovinu. To su aktivnosti dobijanja i obrade informacija, koje potrošač preduzima sa svrhom lične transparetnosti o ponudi proizvoda i svojstvima proizvoda.
Mogu se razlikovati četiri tipa ponašanja:
– Pravo, racionalno i ekstenzivno odlučivanje,
– Limitirano,
– Kupovina po navici,
– Impulsivna kupovina.
Prave, racionalne i ekstenzivne odluke su takve odluke o kupovini, kod kojih je veoma velika potreba za informacijama, dugo trajanje odlučivanja, a dominantnu ulogu igra racionalno razmišljanje. Ekstenzivne odluke o kupovini, pre svega, za veoma vredna, dugotrajna potrošna dobra (auto,kompijuter) kod kojih se potrošač ne može osloniti na postojeća iskustva sa proizvodom.
Limitirano odlučivanje o kupovini se oslanja na proverene obrasce rešavanja problema i kriterije odlučivanja, koje je stekao kroz iskustvo u kupovini. Ovde potrošač ima neke informacije o proizvodu ili usluzi, ali ne poznaje određene marke, stilove.. Ova kategorija karakteristiše većinu ponašanja pri odlučivanju.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.