Odlomak

BIZNIS PLAN

1. BIZNIS PLAN – POJAM I OSNOVNE KARAKTERISTIKE

Biznis plan se može definisati kao skup ciljeva, politika, strategija i seta pojedinačnih programa aktivnosti za implementaciju izabrane koncepcije biznisa. Osnovna suština biznis plana jeste strateško razmišljanje u cilju opstanka i rasta firme. Biznis plan je veoma složen instrument koji omogućava upravljanje poslovnim aktivnostima i upravljanje poslovnim poduhvatima.

Definisanje osnovne svrhe biznis plana

se ogleda u nekoliko ključnih momenata:

  •      Da se na bazi dobro pripremljenog biznis plana obezbede investiciona sredstva za pokretanje biznis ideje, odnosno poslovnog poduhvata.
  •      Da se u praksi potpuno kristalizuje poslovna ideja preduzetnika i da se ona kao poslovni poduhvat uspešno realizuje.
  •     Da se obezbedi relevantna kontrola poslovnih aktivnosti, gde biznis plan uvek podseća na kritične tačke poslovanja i služi kao kompas za vođenje biznisa.
  •     Da se sagledaju budući pravci poslovanja preduzeća, kao i da se analiziraju postignuti rezultati.

Potrebe za izradom biznis plana nameću se uglavnom u sledećim slučajevima:

  •      Kada preduzetnik otvara novu firmu i pokreće novi poslovni poduhvat;
  •    Kada preduzetnik želi obezbediti sredstva za proširenje biznisa, rekonstrukciju postojećeg,    proširenje proizvodnje i poboljšanje proizvoda;
  •     Kada se započinje ¨porodični biznis¨;
  •     Kada se žele privući novi spoljni partneri (kupci, dobavljači, investitori, akcionari itd.);
  •   Kada se jedan deo preduzeća izdvoji (otcepi) od matičnog preduzeća, pa pokrene nove poslovne poduhvate;
  •   Kod realizacije određenog poslovnog poduhvata koji preduzeće ne može samo da finansira (npr. izvozni posao, osvajanje novog tržišta);
  •    Kada se preduzeće prodaje, ili se prodaje jedan njegov deo, ili ako se ulazi u tzv. ¨franšizing¨;
  •   Kod ulaganja u ponovni početak ciklusa proizvodnje u postojećim preduzećima koja su u ekonomskim teškoćama.

2. OSNOVNI ELEMENTI KOJE BIZNIS PLAN TREBA DA SADRŽI

Svaki biznis plan ima svoje specifičnosti u zavisnosti od delatnosti i vrste poslovnog poduhvata u koji se želi investirati, ipak postoje neki zajednički elementi koje svaki biznis plan treba da sadrži. To proizilazi iz zajedničke metodologije ocene investicionih projekata.

Rad će nadalje pratiti aplikacija u vidu:

Zahteva za odobrenje kredita za rekonstrukciju i zanavljanje opreme   RESTORAN «CAR», u iznosu od 4.000.000 din (47.404 evra) sa rokom vraćanja do 60 meseci, grejs  periodom od 12 meseci, kamatnom stopom  od 1% na godišnjem nivou uz valutnu  klauzulu. Zahtev je podnet Ministarstvu  trgovine, turizma i usluga, Sektoru za  turizam 01.06.2007. godine.
Pomoću aplikacije biznis plana urađenog u okviru ovog zahteva pratićemo pojedinačno minimum elemenata koje svaki biznis plan treba da sadrži .

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari