Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio isi12356 17. februar 2015. Prijavi dokument
Uvod
U skorijoj prošlosti pojam kapitala i stvaranja vrednosti bio je u domenu novca, materijalnih sredstava i područja računovodstva i finansija, kao i stručnjaka iz tih oblasti.Danas u menadžerskoj i poslovnoj filozofiji reč kapital i vrednosti imaju sasvim drugo značenje – to postaju ljudi i njihova znanja, kreativni i razvojni resursi.Ljudi, njihov razvoj, motivacija i zadovoljstvo postaju glavno oruđe konkurentske sposobnosti i prednosti na izrazito konkurentskom i globalnom svetskom tržištu.Tek u novije vreme ljudskom faktoru se posvetila posebno pažnja, pa se nauka počela baviti ovom problematikom, menjajući ime i funkciju menadžmenta ljudskog potencijala.Danas menadžment ljudskih resursa pojavljuje se kao organizacioni podsistem, kao jedna od važnijih poslovnih i razvojnih delatnosti organizacije.On domašajem svojih aktivnosti zalazi u sve ostale delove organizacije.Upravo zbog mesta i uloge koju pridaje čoveku u radnom i poslovnom procesu, i novim odnosima koji se tu postavljaju, moderni menadžment se bitno razlikuje od tradicionalnog menadžmenta.Raniji menadžer bio je uglavnom zaokupljen materijalnim resursima i faktorima procesa proizvodnje, a danas, pored toga, u centru njegove pažnje našao se čovek.
Osnovno značenje menadžmenta ljudskih resursa odnosi se na prakse i politike, koje su potrebne da bi se izvršili menadžerski zadaci u vezi sa personalnim pitanjima, a naročito sa zapošljavanjem, obukom, procenom i nagrađivanjem zaposlenih i obezbeđivanjem bezbednog, etički prihvatljivog i pravednog okruženja za njih.To su: analiza posla, planiranje radnih mesta i regrutovanje kandidata za posao, odabir kandidata za posao, usmeravanje i obuka novih radnika, procena učinka, upravljanje nadnicama i platama, pružanje podsticaja i benificija zaposlenih, intervjuisanje, savetovanje i kažnjavanje zaposlenih, obuka i usavršavanje zaposlenih, stvaranje posvećenosti kod zaposlenih.
Kadrovsko pitanje se više ne može posmatrati kao na posao administrativnog radnika koji se bavi prijemom radnika, raspoređivanjem na posao, regrutovanjem i procedurom otpuštanja.Kadrovi sve više postaju predlagači, upravljači, realizatori, kontrolori, te se zato upravljanje kadrovima mora bazirati na razumevanje svih područja poslovne aktivnosti preduzeća.Proces upravljanja ljudskim resursom podrazumeva proces aktivnosti u kojima učestvuju obe strane, poslodavac i zaposleni.Odnos poslodavca i zaposlenih je postao humaniji i doveo je do povećanja produktivnosti rada i ostvarivanja strategijskih ciljeva preduzeća.
1
SELEKCIJA I IZBOR KANDIDATA
1. Upravljačka funkcija kadrovskog popunjavanja
Upravljačka funkcija kadrovskog popunjavanja definiše se kao popunjavanje i održavanje popunjenima mesta u organizacijskoj strukturi.Ovo se čini identifikovanjem zahteva za radnu snagu, popisivanjem raspoloživih osoba i prikupljanje, odabirom, nameštenjem, unapređenjem, ocenjivanjem, planiranjem karijera, plaćanjem i podsticajem, ili na drugi način, razvijanjem istovremeno i kandidata i osoba koje trenutno zauzimaju određeno radno mesto, tako da mogu svoje probleme ostvariti efikasno i kavlitetno.Ispravno kadrovsko popunjavanje olakšava vođenje preduzeća.
Kadrovska funkcija obuhvata: procenu sadašnjih i budućih potreba za kadrovima, identifikovanje kadrovskih resursa, privlačenje (zapošljavanje) i selekciju kadrova, pripremu i usmeravanje, raspoređivanje i unapređivanje rada, prilagođavanje uslova rada, obrazovanje doškolovanje i prekvalifikaciju zaposlenih, stimulisanje i vrednovanje rezultata rada, organizovanje rada i upravljanje.
Glavni procesi i funkcije ljudskih potencijala polaze od analize radnih mesta, preko planiranja, prodobijanja, odabira kadrova, zapošljavanje kroz proces regrutovanja, uvođenja u posao, razvoja karijere zaposlenih, obuke na radnom mestu i usavršavanju radnika, profesionalne orijentacije, napredovanja na poslu ili prekida radnog odnosa, motivacije zaposlenih, njihove kreativnosti, ocenjivanja njihove uspešnosti, otkrivanja rukovodećih potencijala i informisanja, zaštite zdravlja, poštovanje zakonskih propisa u oblasti rada itd.
Svaka pojedina funkcija i aktivnost iz gore nevedenih procesa i funkcija ima svoju važnu ulogu u izgradnji uspešnog i zdravog preduzeća, u čijoj osnovi se nalazi zadovoljan i efikasan radnik.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
You must be logged in to post a comment.
Jedan komentar na “Selekcija i izbor kandidata”
Super! Odlican rad iz oblasti ljudskih resursa, sa posebnim osvrtom na selekciju. Ima par gresaka pri kucanju, ali je rad za svaku pohvalu. Lepo objasnjava zadovoljstvo zaposlenih i nacine kvalitetne selekcije kandidata. Svasta se moze nauciti odavde i upotrebiti na poslu. Odlicno!