Odlomak

Za potrebe ovog rada izvršeno je istraživanje razvojne i socijalne paradigme. Cilj istraživanja je proučiti razvojnu i socijalnu paradigmu, doći do saznanja kako one razumeju detinjstvo i kako se u odnosu na to razvija praksa vaspitanja u mlađim razredima osnovne škole. Teorijska osnova eseja se bazira na delu „Različite perspektive o ranom detinjstvu: teorija, istraživanje i politika“ Martina Vudheda, gde su crpljne osnovne postavke ove dve paradigme.
Slika deteta, u okviru razvojne paradigme, a u očima učitelja bazira se na podržavanju deteta u onome što je kod njega pozitivo. Cilj ove podrške je potenciranje pozitivnih osobina i oblika ponašanja, kako bi se iste osobine pojačale i učvrstile a dete težilo da odgovarajuće ponašanje ponovi. Razlika između podržavanja i nagrađivanja je, pre svega, što se prvo uglavnom oslanja na unutrašnje motive i vrednosti koje dete nosi u sebi, dok kod drugog preovladavaju spoljašnji motivi i vrednosti koje su izvan ili „iznad“ deteta, koje mu se veštački nameću, potiskujući ono što je kod njega autentično.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 10 stranica
  • Detinjstvo, kultura i obrazovanje prof. Lidija Miškeljin
  • Školska godina: prof. Lidija Miškeljin
  • Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Filozofski fakultet  

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari