Odlomak

UVOD

U današnje vreme, s obzirom na konkurentno okruženje, organizacije moraju da posvete dosta vremena, energije kao i ljudskih i finansijskih resursa da bi formulisale i implementirale svoje strategije.
Sposobnosti i brzina prilagođavanja promenama u poslovnom okruženju su veoma važne za procese strategijskog menadžmenta, kao i za uspeh organizacije u celini, s obzirom na to da se okruženje menja veoma brzo i dramatično.
Ovaj pristupni rad sadrži kratak opis oblasti FORMULISANJE STRATEGIJE, izneta je uloga i značaj formulisanja strategije u savremenom poslovanju. Takođe je opisano FORMULISANJE GENERALNE (OPŠTE ILI KORPORATIVNE) STRATEGIJE a kao deo generalnog nivoa glavna tema ovog pristupnog rada je STRATEGIJA STABILNOG (OGRANIČENOG) RASTA koja se primenjuje kao jedan od načina za ostvarivanje opštih ciljeva organizacije.

FORMULISANJE STRATEGIJE

Formulisanje strategije obuhvata utvrđivanje različitih puteva (načina), odnosno različitih strategijskih opcija (njihovo generisanje, vrednovanje i selekciju) za ostvarenje (realizovanje) misije i ciljeva organizacije.
Inovativne organizacije formulišu strategije za tri glavna nivoa: korporativni (generalni – opšti), poslovni (za poslovne jedinice ili divizione), i funkcionalni (za pojedine funkcije: marketing, finansije, operacije, ljudske resurse, R&D, kvalitet, itd.)
Značaj istraživanja formulisanja strategije svakako je definisan činjenicom da su ovi procesi strategijskog menadžmenta već duže vreme u centru pažnje svih savremenih organizacija.

 

 
Formulisanje generalne (opšte ili korporativne) strategije
Strategija koja se odnosi na donošenje opštih i nešto dugoročnijih odluka o tome kojim poslom (poslovima) se kompanija bavi, ili želi da se bavi i kakvi su njeni planovi u vezi sa tim poslovima.
Organizacija koja se bavi jednim poslom prevashodno posluje u okviru jedne privredne delatnosti   single-business organization.
Organizacija koja se bavi sa više poslova posluje u okviru više privrednih delatnosti  multiple-business organization.
Generalnom strategijom se određuje opšti strategijski pravac koji organizacija namerava da sledi, a poslovne i funkcionalne strategije obezbeđuju sredstva koja su organizaciji neophodna da bi stigla do željenog cilja.
Organizacija može izabrati različite varijante opšte strategije koja se označava i kao korporativna ili generalna, jer se odnosi na izbor načina za ostvarivanje opštih ciljeva korporacije.
Generalna (opšta ili korporativna) strategija može da se odnosi na:

  •     strategiju koncentracije,
  •     strategiju stabilnog (ograničenog) rasta,
  •     strategiju redukcije (smanjenja) poslovanja,
  •     strategiju rasta.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari