Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 18. april 2016. Prijavi dokument
1. Vizija, misija i ciljevi korporacije
Nastanak i funkcija jednog preduzeća se opisuje kao interakcija vizionarskih sposobnosti lidera i veštine know-how menadžmenta. Lider se opisuje kao čovek koji ima ideju i snagu da bez prisile utiče na druge da ostvaruju ciljeve preduzeća. Menadžer je orjentisan na znati kako (efikasnost), a lider na znati zašto i zašto ne (efektivnost). Menadžer rešava problem, a lider ga indetifikuje.
Za lidera je važnije posedovanje vizije i da je transformiše u stvarnost. Da bi se ona transformisala u stvarnost, neophodni su misija i ciljevi kao ključni i početni elementi strategijskog planiranja.
Vizija
Vizija je početni input u strategijskom odlučivanju. Vizija je viđenje budućnosti, verovanje u sistem vrednosti kojim lider želi da pridobije sledbenike u pokretanju i realizaciji poslovanja preduzeća.
Efektivna vizija treba da inspiriše i da zahteva najbolje i najviše. Vizija zajedno sa misijom služi za podsticanje i motivisanje kolektiva na ostvarenje cilja. Prava vrednost vizija dolazi do izražaja u momentu definisanja misije, kao i u ponašanju lidera u kasnijem poslovanju preduzeća.
Misija
Ona se vezuje za kompletnije i određenije razumevanje svrhe postojanja. Viziju treba transformisati u misiju na osnovu koje se onda određuju ciljevi i politika, a kasnije na osnovu njih i strategija. Misijom se bliže određuje domen poslovanje preduzećem. Ona opisuje proizvodne, tržišne i tehnološke fokuse na kojima će insistirati preduzeće u poslovanju.
Misija mora biti:
• Konpatibilna sa okruženjem i aspiracijama glavmih stakeholdera
• Realistična
• Distinktivna (prepoznatljivost imidža)
• Da inspiriše i apeluje
• Da je podobna za formulisanje ciljeva i politike
Misija omogućava preduzeću:
• jedinstveno razumevanje svrhe u okviru preduzeća kao celine
• obezbeđuje osnovu za motivisanje upotrebe resursa
• uspostavlja opštu poslovnu klimu
• olakšava transformaciju svrhe i ciljeva u zadatke
Ciljevi
Predstavljaju željeno stanje kom će preduzeće težiti u ostvarivanju svoje misije. Ciljevi su odraz načina kako je preduzeće razumelo misiju i svoje obaveze prema stakeholderima.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.