Odlomak

1. Vizija, misija i ciljevi korporacije

Nastanak i funkcija jednog preduzeća se opisuje kao interakcija vizionarskih sposobnosti lidera i veštine know-how menadžmenta. Lider se opisuje kao čovek koji ima ideju i snagu da bez prisile utiče na druge da ostvaruju ciljeve preduzeća. Menadžer je orjentisan na znati kako (efikasnost), a lider na znati zašto i zašto ne (efektivnost). Menadžer rešava problem, a lider ga indetifikuje.
Za lidera je važnije posedovanje vizije i da je transformiše u stvarnost. Da bi se ona transformisala u stvarnost, neophodni su misija i ciljevi kao ključni i početni elementi strategijskog planiranja.

Vizija
Vizija je početni input u strategijskom odlučivanju. Vizija je viđenje budućnosti, verovanje u sistem vrednosti kojim lider želi da pridobije sledbenike u pokretanju i realizaciji poslovanja preduzeća.
Efektivna vizija treba da inspiriše i da zahteva najbolje i najviše. Vizija zajedno sa misijom služi za podsticanje i motivisanje kolektiva na ostvarenje cilja. Prava vrednost vizija dolazi do izražaja u momentu definisanja misije, kao i u ponašanju lidera u kasnijem poslovanju preduzeća.

Misija
Ona se vezuje za kompletnije i određenije razumevanje svrhe postojanja. Viziju treba transformisati u misiju na osnovu koje se onda određuju ciljevi i politika, a kasnije na osnovu njih i strategija. Misijom se bliže određuje domen poslovanje preduzećem. Ona opisuje proizvodne, tržišne i tehnološke fokuse na kojima će insistirati preduzeće u poslovanju.
Misija mora biti:
• Konpatibilna sa okruženjem i aspiracijama glavmih stakeholdera
• Realistična
• Distinktivna (prepoznatljivost imidža)
• Da inspiriše i apeluje
• Da je podobna za formulisanje ciljeva i politike

Misija omogućava preduzeću:

• jedinstveno razumevanje svrhe u okviru preduzeća kao celine
• obezbeđuje osnovu za motivisanje upotrebe resursa
• uspostavlja opštu poslovnu klimu
• olakšava transformaciju svrhe i ciljeva u zadatke

Ciljevi
Predstavljaju željeno stanje kom će preduzeće težiti u ostvarivanju svoje misije. Ciljevi su odraz načina kako je preduzeće razumelo misiju i svoje obaveze prema stakeholderima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari