Odlomak

STRATEGIJSKI MENADŽMENT
Uvod u strategijski menadžment
Menadžment je nauka i veština procesa upravljanja i rukovođenja radnom organ. ali i kreativna praksa i poslovna filozofija u stvaranju profita.
Menadžment je poslovna filozofija i preduzetnička strategija privređivanja…
Menadžment komponuje čak 23 naučne discipline: ekonomija, tehnika, tehnologija, pravo, kadrologija, psihologija, organizacija, informatika, komunikologija, etika, edukologija, estetika, ekologija, sociologija, geografija, demografija medicina rada, matemati, logistika i strategija plani
Menadžment je…sinteza znanja koja obuhvataju:
– primenjenu mikroekonomiju,
– preduzetničku poslovnu ekonomiju,
– menadžersku ekonomiku upravljanja,
– poslovnu logistiku, i
– poslovnu etiku.
Menadžerski tim na čelu sa kreativnim menadžerom čija se prepoznatljivost ogleda kroz:
čestitost, genijalnost, talenat za vođenje, stvaralački duh, sposobnost učinka, moralnu odgovornost, integritet kara-ktera, hrabrost, viziju razvoja, motivaciju, usavršavanje, vođenje, poštovanje, razumevanje, angažovanje, koordi-nisanje, promociju, koncepcijske istraživačke, prognosti-čke i analitičke sposobnosti, konstruktivnu agresivnost, energičnost, aktivan stav prema životu i radu, inicijati-vnost promene, kreativnost i profesionalnost.
‘’Idealni menadžer’’ je:  Integrator modernih kadrovskih potencijala i radnih procesa, preduzetnik i proizvođač uspešnih rezultata, izvrstan gospodar i upravnik, sistematični inicijator ideja, akcija i promena, kreativni vizionar i planer, komunikativni koordinator, konstruktivni tehnolog organizacije i inovacija, nenametljivi prenositelj poslova i odgovornosti na saradnike, participativni animator, strateg kroz konstituisano obrazovanje i kulturni sagovornik i prijatelj,
ili 7K:  konstruktivan, karakteran, kreativan, komunikativan, kooperativan, kulturan i kuražan, koji sa svojim polidisciplinarnim znanjem ( iz 23 naučne oblasti ) kreira preduzetničku strategiju i formuliše integralnu razvojnu viziju.
…Dolazimo do etičkog menadžmenta koji raspoznaje materijalne i nematerijalne potencijale, gde kultura i etika postaju faktor efikasnosti i gde etičko rukovođenje, preko humanih učinaka, prerasta u humanistički menadžment.
…Menadžeru su potrebni alati veština kao što su stil rukovođenja, motivisanje saradnika, način donošenja odluka, upravljanje promenama, neposredno komuniciranje sa saradnicima.
U ovom kontekstu, integracija (koordinacija), preduzetništvo (rizik), upravljanje (odlučivanje) i proizvođenje (poslovođenje) jesu strukturne komponente modernog menadžmenta sa biznis liderom (idealnim menadžerom) na čelu korporacije,
Iz čega proizilazi relativno širok delokrug strategije menadžera na poslovnim zadacima:
– kreiranje filozofije i strategije razvoja i poslovanja
– planiraje programa razvoja, organizacije, tehnologije i         proizvodnje
– programiranje razvojnih, proizvodnih i uslužnih     delatnosti,
– organizovanje timova procesa i funkcija preduzeća,
– raspoređivanje kadrova na poslove i radne zadatke,
– usmeravanje kadrova i prioriteta procesa,
– motivisanje kadrova i stilova rukovođenja,
– stimulisanje proizvodnosti i ekonomičnosti,
– obrazovanje kadrova i svih zaposlenih za vođenje i rad,
– komuniciranje s timovima, oraganizacionim delovima,     pojedincima i partnerima,
– koordinacija kadrova i procesa rada,
– odlučivanje o bitnim procesima u preduzeću,
– ugovaranje poslova,
– delegiranje poslova sardnicima,
– istraživanje marketinga, uslova proizvodnje, ponašanja,
– upravljanje finansijama, drugim potencijalima, radnim     vremenom,
– regulisanje odnosa i saradnje,
– informisanje zaposlenih i javnosti o rezultaima, stanju,
– vođenje i ocenjivanje saradnika, dodeljivanje priznanja,
– kontrolisanje ostvarivanja poslova, ciljeva, zadataka,
– inoviranje organizacije, odnosa, procesa, i dr……..
Strategijski menadžment = ?Strategija je jedna od najčešće upotrebljavanih reči u rečniku menadžera.
Strategija je grčka reč, pozajmljena iz vojne terminologije, gde strategos znači general, odnosno vojskovođa. Reč strategija prema tome doslovno znači ‘’veština generala’’ (the art of the general). Bukvalno značenje je vođenje vojske, imati pravac akcije, središnu tačku prema kojoj je akcija usmerena, odnosno strategijski pravac. Strategija, dakle, govoreći vojnom terminologijom, označava granu ratne veštine koja se bavi primenom i upotrebom oružanih snaga kao celine na ratištu, radi postizanja određenog cilja.
Poslovanje preduzeća odvija se u ‘’ratnoj’’ sredini i u uslovima koji su slični ratnom stanju i koji zahtevaju stalnu borbu da bi se ostavrio neki cilj. ‘’Ratnu’’ sredinu prestavlja tržište gde se vodi stalna borba za opstanak i sticanje konkurentske prednosti…

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari