Odlomak

1.Uvod

Uspeh zavisi od mnogo činilaca, na neke od njih možemo da utičemo a na neke ne, puno puta se tu umeša i sreća. Međutim, jedna od velikih, ako ne i najveća, prednost je poznavanje svojih mogućnosti. Ako znamo koliko možemo i koliko smo spremni i dokle možemo da idemo, imamo prednost ne samo na privatnom nego i na poslovnom planu.
Upoznavanje samog sebe i svoje ličnosti nije lak posao ali sa puno samoanalize, razmišljanja i iskustva možemo da znamo ko smo i kako reagujemo u datoj situaciji. Međutim posao i/ili kompaniju možda ne poznajemo uvek toliko, niti smo toliko vremena proveli upoznavajući je, a osim toga postoje razni spoljni faktori koji utiču na njen potencijal. Ipak, znati prednosti i mane svoje kompanije, svog radnog sektora ili svog projekta može da bude esencijalno za uspeh. I šta više, čak i kada dobro poznajete svoje poslovanje, uvek treba periodično izanalizirati postojeće stanje i staviti stvari na papir, jer se tako mnogo bolje razumeju, ne zaboravljaju, a u pisanom obliku su dostupne i vašim drugim saradnicima. Za tu svrhu postoji tzv. SWOT analiza.

2. Interna i eksterna analiza

Tržišta se neprekidno karakterno menjaju, trendovi u okviru njih su krajnje nepredvidivi i u skladu sa tim za preduzeće iskrsavaju stalno neke nove poslovne mogućnosti. Kako bi se lakše prilagodila krajnjem potrošaču, kompanija da bi odgovorila na stalne izazove na tržištu najpre sačinjava internu analizu, koja polazi od premisa finansijskih izvora preduzeća, proizvodnih kapaciteta, kvalifikovane radne snage i uobičajeno je delimo u četiri kategorije:

1.kupci: izraženi brojčano, prema značaju, veličini, prema zahtevima ( u skladu sa sociološkim, demografskim, psihografskim I geografskim faktorima ).
2.prodaja: volumen, vrednost, tržišna segmentiranost, proizvodni udeo, tržišno učešće.
3.marketing aktivnosti: marketinško istraživanje, razvoj novih proizvoda, pozicioniranost proizvoda, promotivne aktivnosti, metode prodaje, distribucioni kanali, sve uslužne aktivnosti usmerene ka krajnjem potrošaču.
4.ostali faktori: proizvodni kapacitet, veštine top menadžmenta, korporativni ciljevi I politika preduzeća [1].

U eksternoj analizi tržišnog okruženja preduzeće koristi informacije iz sledećih raspoloživih karegorija izvorišta:

1. politički: sagledani kroz prizmu efektive važeće legislative I propisanih vladinih mera.
2.ekonomski: ekonomski pokazatelj trenutne uspešnosti preduzeća I potencijali u budućnosti.
3.kulturološki i socijalni: pregled populacione statistike i izmene unutar istog.
4.tehnološki: uticaj inovacija i novih tehnologija na postojeće i buduće pozicioniranje preduzeća na tržištu.
5. konkurencija: determinacija konkurencije i sagledavanje relacija sa istom, anticipiranje njenog ponašanja kroz kompanijske aktivnosti.
Objedinjenje pravilno urađene interne i eksterne analize u jednoj kompaniji definišemo kao situacionu analizu, kojoj uobičajeno sleduje SWOT analiza.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Skripte

Komentari