Odlomak

Oglašavanje unutar marketinga

Marketing mix (četri P):

1. Product (proizvod)
2. Price (cena)
3. Place (distribucija)
4. Promotion (promocija): PR, Lična prodaja, Direktna promocija i Oglašavanje.

Oglašavanje je samo jedan mali deo marketinga, ali se radi o jednom izuzetno kompleksnom poslu.

 

 

 
Učesnici u oglašavanju

  • Oglašivač ili klijent
  • Advertising ili oglašivačka / marketing agencija
  • Specijalizovana izvršna preduzeca pri oglašavanju (produkcijske kuce, grafički
  • studiji, studiji za zvuk, itd.)
  • Centrale za medije
  • Mediji

 

 

 

Potrebe klijenta (oglasivača) u sferi komunikacija

  • Identifikovati target publiku
  • Definisati vrednost koja se želi oglasiti publici
  • Definisati strategiju oglašavanja i odabrati medije
  • Definisati budžet za oglašavanje
  • Kreativno osmisliti oglašivačku kampanju prema definisanoj strategiji
  • Proizvesti kampanju
  • Napraviti medijski plan
  • Izvršiti kupovinu medijskih prostora

 

 

 

Reklamna agencija

Osnovne funkcije reklamnih agencija su:

  • Stupanje u kontakt s budućim i sadašnjim klijentima;
  • Prethodna istraživanja i upoznavanje tržišnih problema klijenta, planiranje reklamnih kampanja za klijente;
  • Priprema i kreiranje idejnih skica, koncepcija i stvaranje propagandnih poruka i sredstava;
  • Izbor medija komuniciranja;
  • Nadgledanje proizvodnje i distribucije, tj. slanja propagandnih poruka, odnosno sprovo_enje reklamnih kampanja u celini;
  • Istraživanje efikasnosti ogla_avanja klijenta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari