Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Miki Tinki Vinki 09. februar 2016. Prijavi dokument
1.Uvod
Pod uslužnim delatnostima podrazumevamo rad avionskih kompanija, hotela, rent-a-car kompanija, frizera, kozmetičara, i drugih obrtnika, osoblja za nadzor i kontrolu, advokata, inžinjera, lekara, programera i konzultanata. Većina ponuda na tržištu sastoji se od kombinacije proizvoda i usluge, teško možemo razlikovati čistu uslugu i čisti proizvod na današnjem razvijenom i kompleksnom tržištu.
Jedan od osnovnih trendova na tržištu poslednjih godina je eksponencijalni porast usluga. Razlog tome možemo tražiti u opšteno većem standardu, barem u Evropskoj uniji i SAD-u, porastu slobodnog vremena, i porastu broja proizvoda koji uza sebe vežu uslugu tzv. uslugu pre i pose prodaje. SAD je danas zemlja broj jedan u području usluga – udeo usluga u vrednosti društvenog bruto proizvoda iznosi 74%, a ukupno 79% zaposlenih ljudi radi u uslužnom sektoru, s tendencijom porasta u narednih deset godina na 90% zaposlenih. Kako se ekonomija zemlje i sveta uopšteno povećava tako se povećava i deo usluga u globalnoj privredi. Privreda SAD-a sadrži razmeru70 : 30 u korist uslužnog sektora. Usluge rastu brže nego celokupna svetska privreda, one sačinjavaju četvrtinu vrednosti ukupne međunarodne razmene.
Uslužne delatnosti se uveliko razlikuju jedna od druge. Usluge nude vladine organizacije – sudovi, zavodi za zapošljavanje, zdravstvo, prosveta, pošte, neprofitne organizacije – muzeji, dobrotvorne organizacije, crkve i slično, i veliki broj poslovnih organizacija poput vazdušnih kompanija, banaka, hotela, osiguravajućih društava, konzultantskih firmi i dr.
Osnovni cilj svakog privrednog subjekta je da prodajom svojih proizvoda i/ili usluga vrate uvećana uložena novčana sredstva. Distribucija (kanali prodaje) kao elemenat menadžmenta takođe mora da se unapređuje i prilagođava postavljenim ciljevima preduzeća, Posebno ako se zna da se preko kanala realizuje prodaja saobraćajnih usluga i meri uspešnost proizvodnje saobraćajnih usluga konkretnog preduzeća, odnosno uspešnost definisanja i realizovanja marketing miksa.
2.Tržište usluga u Republici Srbiji
Društvo prolazi kroz fazu svojevrsne “revolucije uslužnih delatnosti” naročito od kraja prošlog veka. Ovo se je naročito vidljivo ukoliko se posmatra:
– razvoj pojedinih uslužnih delatnosti i diversifikacija ponude (širenje spektra usluga i rad; nje novih tipova, u skladu sa potrebama potrošača i poslovnih subjekata),
– uticaj uslužnog sektora na razvoj ekonomije,
– uticaj uslužnog sektora na poboljšanje kvaliteta života, i
– korelacija razvoja uslužnih delatnosti sa zaposlenošću.
Faktora koji doprinose ekspanziji usluga i uslužnih delatnosti ima dosta.
Dug period opšteg prosperiteta posle II svetskog rata doveo je do značajanog povećanja dohotka rasta životnog standarda stanovništva, što je naravno uticalo i na rast učešća izdvajanja za usluge kućnom budžetu potrošača.
Takođe, je došlo i do velikih promena u stilu života ljudi. Težnja za kvalitetnijim životom i hedonizam potrošača značajno je uticao na porast uloge usluga. Ovde se pre svega misli na aktivno korišćenje slobodnog vremena. Promena stila života ljudi uticala je i na povećanje tražnje za putovanjima, obrazovanjem, rekreacijom i zabavom što je bio dodatni impuls povećanju tražnje za uslugama.
Promene u porodici i u odnosima između polova, još jedan su od faktora razvoja uslužni sektora. Ravnopravnost polova, pre svega u pogledu zapošljavanja, ali i u raznim aktivnostima, uticala je i na promene u sistemu potrošnje. Sve je manje tradicionalnih porodica, a sve više porodica u kojima oba supružnika rade, čak i deca. To pruža slobodan prostor za uslužne organizacije koje pomažu u obavljanju raznih poslova, jer uloga žene se menja, tako da ona sve više “izlazi” iz kuće i kućnih poslova. Moderna poslovna žena tako sada ima potrebu za čitavim nizom usluga (povezanih sa kućnim poslovima, održavanjem zdravlja i lepog izgleda, aktivnin trošenjem slobodnog vremena itd.). U isto vreme raste i broj porodica gde samo jedan roditelj brine o deci. To zahteva značajnu pomoć sa strane u pogledu ishrane, održavanja stana, odgajanja dece i sl. Ovome treba dodati i podatak da je sve više ljudi koji žive samostalno (samci) pojavljuju se kao domaćinstvo.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.