Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio Jelena2811 27. novembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Strategija usmerava ponašanje preduzeća, obuhvata upravljanje svim vitalnim procesima i funkcijama u preduzeću, koje se sprovode u cilju postizanja dobrih rezultata poslovanja i konkurentnosti.
U ovom seminarskom radu ćemo pored definisanja opštih pojamova strategije i strategijskog menadžmenta, predstaviti i opšta načela a takođe i njihov značaj u današnjim uslovima poslovanja.
Povećana kompleksnost poslovanja javlja se kao posledica mnogobrojnih faktora od kojih ćemo kao najvažnije navesti: globalizaciju, povećane konkurencije, brz tehnološki razvoj, stalne tržišnih promene .
U uslovima kada je kompleksnost poslovanja i konkurencija na tržištu sve veća i sa tendencijom njenog daljeg porasta, potrebno je opredeliti se za strategiju poslovanja koja će na adekvatan način odgovoriti novonastalim promenama.
Strategijski menadžment je menadžment promena, on uvek teži novim rešenjima i načinima postizanja ciljeva u savremenom promenljivom okruženju
Pojam strategije
Reč strategija je izvedena od grčkih reči stratos – vojska i ago – voditi, a preuzeta je iz vojne terminologije i odnosila se na sposobnost uspešnog vođenja ratnih operacija.1
U poslovnoj ekonomiji streategija se kao pojam koristi od sredine dvadesetog veka i predstavlja izbor načina poslovanja i vođenja kompanije kako bi bila konkurentna i uspešna.
Reč strategija je najzastupljenija u oblasti menadžmenta, pa je s toga i jedna od najčešće korišćenih reči u terminologiji menadžera koji imaju najznačajniju ulogu kod donošenja odluka. Formulisanje strategije je zadatak top menadžmenta.
Da bi preduzeće ostvarilo svoje ciljeve, neophodna je dobra vizija željenih dostignuća, kao i postavka odgovarajućih ciljeva, naravno kroz izbor strategije koja će to ostvariti na najbolji način.
Strategija se shvata kao odluka kojom se daje pravac rasta i razvoja na domaćem i medjunarodnom tržištu.
Strategija se koristi u poslovnoj problematici radi usmeravanja i upravljanja sadašnjim i budućim poslovanjem preduzeća.
Strategijom se određuju osnovni ciljevi i pravci razvoja preduzeća i mesto koje će preduzeće zauzeti u budućnosti.
Pojam strategijskog menadžmenta
Strategijski menadžment je koncept upravljanja kompanijom.Odnosno, on je menadžment pomena, jer je takav vid menadžmenta u današnjim uslovima poslovanja neophodan da bi kompanija bila konkurentna i uspešna.
Strategijski menadžment predstavlja novi, moderan pristup upravljanju preduzećem, pod kojim se podrazumeva kontinualan proces stalnog prilaogođavanja preduzeća promenljivoj okolini koja vrši uticaj na preduzeće, a i samo preduzeće vrši određeni uticaj na okolinu.
Strategijski menadžment ima funkciju da utvrdi dugoročne ciljeve preduzeća i da definiše načine kako da ostvari te dugoročne ciljeve.On se bavi rešavanjem strategijskih problema preduzeća i donosi odluke koje se tiču celokupnog preduzeća.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.