Odlomak

UVOD

Strategija usmerava ponašanje preduzeća, obuhvata upravljanje svim vitalnim procesima i funkcijama u preduzeću, koje se sprovode u cilju postizanja dobrih rezultata poslovanja i konkurentnosti.

U ovom seminarskom radu ćemo pored definisanja opštih pojamova strategije i strategijskog menadžmenta, predstaviti i opšta  načela  a takođe i njihov značaj u današnjim uslovima poslovanja.

Povećana kompleksnost poslovanja javlja se kao posledica mnogobrojnih faktora od kojih ćemo kao najvažnije navesti: globalizaciju, povećane konkurencije, brz tehnološki razvoj, stalne tržišnih promene .
U uslovima kada je kompleksnost poslovanja i konkurencija na tržištu sve veća i sa tendencijom njenog daljeg porasta, potrebno je opredeliti se  za strategiju poslovanja koja će na adekvatan način odgovoriti novonastalim promenama.

Strategijski menadžment je menadžment promena, on uvek teži novim rešenjima i načinima postizanja ciljeva u savremenom promenljivom okruženju

 

 

 

Pojam strategije

Reč strategija je izvedena od grčkih reči stratos – vojska i ago – voditi, a preuzeta je iz vojne terminologije i odnosila se na sposobnost uspešnog vođenja ratnih operacija.1

U poslovnoj ekonomiji streategija se kao pojam koristi od sredine dvadesetog veka i predstavlja izbor načina poslovanja i vođenja kompanije kako bi bila konkurentna i uspešna.
Reč strategija je najzastupljenija  u oblasti menadžmenta, pa je s toga i jedna od najčešće korišćenih reči u terminologiji menadžera koji imaju najznačajniju ulogu kod donošenja odluka. Formulisanje strategije je zadatak top menadžmenta.

Da bi preduzeće ostvarilo svoje ciljeve, neophodna je dobra vizija željenih dostignuća, kao i postavka odgovarajućih ciljeva, naravno kroz izbor strategije koja će to ostvariti na najbolji način.
Strategija se shvata kao odluka kojom se daje pravac rasta i razvoja na domaćem i medjunarodnom tržištu.
Strategija se koristi u poslovnoj problematici radi usmeravanja i upravljanja sadašnjim i budućim poslovanjem preduzeća.
Strategijom se određuju osnovni ciljevi i pravci razvoja preduzeća i mesto koje će preduzeće zauzeti u budućnosti.

 

 

Pojam strategijskog menadžmenta

Strategijski menadžment je koncept upravljanja kompanijom.Odnosno, on je  menadžment pomena, jer je takav vid menadžmenta u današnjim uslovima poslovanja neophodan da bi kompanija bila konkurentna i uspešna.

Strategijski menadžment predstavlja novi, moderan pristup upravljanju preduzećem, pod kojim se podrazumeva kontinualan proces stalnog prilaogođavanja preduzeća promenljivoj okolini koja vrši uticaj na preduzeće, a i samo preduzeće vrši određeni uticaj na okolinu.

Strategijski menadžment ima funkciju da utvrdi dugoročne ciljeve preduzeća i da definiše načine kako da ostvari te dugoročne ciljeve.On se bavi rešavanjem strategijskih problema preduzeća i donosi odluke koje se tiču celokupnog preduzeća.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari