Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Marija Srejic 13. mart 2014. Prijavi dokument
Rezime
U organizacijama potrebno je planirati, organizovati, voditi i usmeravati rad zaposlenih ka ostvarivanju postavljenih ciljeva. Ciljeve treba ostvariti korišćenjem resursa i u optimalnom vremenu, u skladu sa potrebama tržišta i korisnika. Postoje opšti, univerzalni i specifični principi koji važe za upravljanje organizacijom.
Tehnike i tehnologije su važne u savremenom menadžmentu. One imaju cilj da objektiviziraju istraživanja i način formulisanja zaključaka za donošenje upravljačkih odluka. Tehnologičnost je jedna od najznačajnijih karakteristika menadžment profesije.
Donošenje upravljačke odluke ima svoje tehnike i tehnologije, principe, algoritme i redoslede koji se moraju poštovati.
Osnovni alat kojim se služi menadžment su znanje i veštine u obavljanju poslova upravljanja. Nova sredstva za rad, alati i pribori, odnosno tehnologije u proizvodnji ili pružanju usluga, su povećali snagu menadžmenta i olakšali i ubrzali proces donošenja upravljačkih odluka.
Podatak predstavlja poznate činjenice, ili stvari korišćene kao osnova za zaključivanje ili računanje. Informacija može biti posmatrana kao sistematski organizovani podatak. Informacija je podatak koji ima značenje, relevantnost i cilj. Znanje može biti posmatrano kao primenjiva informacija koja omogućava bolje odlučivanje i daje efektivan input za dijalog i kreativnost u organizacijama. Ovo se odvija preko obezbeđivanja informacije na pravom mestu, u pravo vreme i na pravi način.
Znanje omogućava efektivnije delovanje u poređenju sa informacijom ili podatkom i daje veću sposobnost predviđanja budućih ishoda.
Da bi inovacije uspele, moraju biti prihvaćene od strane kupaca, odnosno potrošača. Konačnu ocenu korisnosti novih proizvoda, ili novog načina upotrebe postojećih proizvoda daju potrošači. Svaka inovacija koja bi bila od koristi organizaciji, ali koju potrošači ne prihvataju, ne može biti primenjena, jer nema svoje kupce. Zato je potrebno istraživati tržište i utvrđivati, šta je to što kupci žele, ali i kreirati nove potrebe, nova tržišta na kome bi se promovisali i plasirali novi proizvodi, tehnike i tehnologije, itd. Popravke, modifikacije i predlozi imaju veliki značaj.
Povećani interes za naučni menadžment ili intelektualni kapital vodi ka povećanju broja i kvaliteta konsultantskih kuća, koje pružaju logističku podršku naučnom menadžmentu.
Učeća organizacija je ona čiji zaposleni stalno uče nove stvari i primenjuju naučeno u poboljšanju kvaliteta, proizvoda ili usluga. To je mesto gde ljudi konstantno šire svoj potencijal da bi kreirali rezultate koje žele, gde se razvijaju novi i ekspanzivni modeli mišljenja, gde je kolektivna aspiracija oslobođena i gde ljudi stalno uče kako učiti zajedno. To je organizacija koja širi svoj kapacitet, da bi stvarala budućnost.
Benčmarking predstavlja učenje iz iskustva drugih. Mudri menadžeri prihvataju benčmarking jer je najskuplje učenje u okviru svoje kompanije i na svojim greškama.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.