Odlomak

Vest je najvažniji novinarski žanr. To posebno važi za agencijsko novinarstvo s obzirom da novinske agencije prevashodno izveštavaju – nikad ne komentarišu, bar ne u autorskoj formi. ( Nema klasičnog autorskog komentara, ali i u izveštavanju novinskih agencija mogu da se nađu elementi komentara – kada se citiraju učesnici nekog događaja ili stručnjaci )

Izbor teme

Agencije se, po pravilu, bave ličnostima, događajima i pojavama od interesa za širi krug korisnika kojima se obraćaju posredno, preko štampanih medija, radio i TV stanica. Ono što je za jednu lokalnu sredinu vest, ne mora da bude vest već 50 ili100 kilometara dalje.

Specifičnosti agencijske vesti

Specifičnosti agencijske vesti su slag ( odrednica koja u suštinskim crtama ukazuje o čemu se radi u vesti ), naslov ( bliže fokusira temu ), lid ( udarni deo vesti, prvi pasus koji se može koristiti kao kratka vest i bekgraund ( objašnjava pozadinu događaja )

Vesti koje agencije emituju treba da budu aktualne, jasne, kompletne, razumljive i precizne. Pre svega, one moraju da budu tačne.

Univerzalni karakter agencijske vesti

Dobro napisana agencijska vest je univerzalna; ona mora da bude jasna i razumljiva kako lokalnom čitaocu, tako i onome koji se nalazi hiljadama kilometara daleko.

Pravila za pisanje agencijske vesti

Agencijske vesti se pišu po posebno utvrđenim pravilima. Najvažnije među njima je »pravilo pet duplih w« ili »five W«. Agencijska vest je komplatna kada odgovori na sledećih pet pitanja:

Ko ( Who ) –  Ko je nešto učinio ili kome se nešto dogodilo?

Šta ( What ) –  Šta se dogodilo ili će se dogoditi?

Gde ( Where ) – Gde se to dogodilo?

Kada ( When ) –  Kada se to dogodilo?

Zašto ( Why ) – Zašto se to dogodilo?

Uz ovih pet pitanja često se dodaje i:

Kako ( How ) – Kako se to dogodilo?

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Više u Žurnalistika

Komentari