Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio studenti.rs 12. oktobar 2010. Prijavi dokument
Vest je najvažniji novinarski žanr. To posebno važi za agencijsko novinarstvo s obzirom da novinske agencije prevashodno izveštavaju – nikad ne komentarišu, bar ne u autorskoj formi. ( Nema klasičnog autorskog komentara, ali i u izveštavanju novinskih agencija mogu da se nađu elementi komentara – kada se citiraju učesnici nekog događaja ili stručnjaci )
Agencije se, po pravilu, bave ličnostima, događajima i pojavama od interesa za širi krug korisnika kojima se obraćaju posredno, preko štampanih medija, radio i TV stanica. Ono što je za jednu lokalnu sredinu vest, ne mora da bude vest već 50 ili100 kilometara dalje.
Specifičnosti agencijske vesti su slag ( odrednica koja u suštinskim crtama ukazuje o čemu se radi u vesti ), naslov ( bliže fokusira temu ), lid ( udarni deo vesti, prvi pasus koji se može koristiti kao kratka vest i bekgraund ( objašnjava pozadinu događaja )
Vesti koje agencije emituju treba da budu aktualne, jasne, kompletne, razumljive i precizne. Pre svega, one moraju da budu tačne.
Dobro napisana agencijska vest je univerzalna; ona mora da bude jasna i razumljiva kako lokalnom čitaocu, tako i onome koji se nalazi hiljadama kilometara daleko.
Agencijske vesti se pišu po posebno utvrđenim pravilima. Najvažnije među njima je »pravilo pet duplih w« ili »five W«. Agencijska vest je komplatna kada odgovori na sledećih pet pitanja:
Ko ( Who ) – Ko je nešto učinio ili kome se nešto dogodilo?
Šta ( What ) – Šta se dogodilo ili će se dogoditi?
Gde ( Where ) – Gde se to dogodilo?
Kada ( When ) – Kada se to dogodilo?
Zašto ( Why ) – Zašto se to dogodilo?
Uz ovih pet pitanja često se dodaje i:
Kako ( How ) – Kako se to dogodilo?
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio dragan 28. jun 2023.
Objavio mvadapt 28. jun 2023.
Objavio nikola987sd 11. maj 2023.
Komentari
You must be logged in to post a comment.