Odlomak

Istraživanja pokazuju da je uzrok saobraćajnih udesa ljudski faktor prisutan oko 90% svih saoraćajnih udesa. Uslovi saobraćaja zastupljeni su u 30% udesa,kvarovi na vozilima oko 10%. U stvarnosti,do udesa često dolazi usled više faktora.
Ulažu se veliki napori kako bi se uverili da svako vozilo na najbolji mogući način pomaže vozaču da spreči udes i izbegne potecijalno opasnu situaciju. Primenuti su novi sistemi asistencija tehničkih sistema vozaču i podizanja karakteristika vozila i opreme.

Teorija stabilnosti kretanja vozila i dinamika vozila pokazuju da bi se vozilo kretalo na podlozi zadatom putanjom raspoloživa sila prijanjanja mora diti veća ili jednaka zbiru sila otpora kretanja i saopstene obimne sile na pogonskim točkovima. Kada dođe do porasta otpora u odnosu na maksimalno rasploživu silu remeti se ravnotežno kretanje,te dolazi do nekontrolisanog kretanja. Smanjenjem brzine kretanja i prilagođavanjem režima kretanja ravnoteža se upropastila.

Sistemi asistencije koji postaju sastavni elementi novih vozila svoj rad zasnivaju na zakonima dinamike i dinamike vozila.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 16 stranica
  • Mehatronika prof. Dušan Nestorović
  • Školska godina: prof. Dušan Nestorović
  • Seminarski radovi, Skripte, Mašinstvo
  • Srbija,  Kragujevac,  Visoka tehnička škola strukovnih studija u Kragujevcu   l

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari