Odlomak

Amazon.com – Opis elektronskog poslovanja

1. E-TRGOVINA
Elektronska trgovina (ili e-trgovina) primarno se sastoji od distribuiranja, kupovine, prodaje, marketinga, i servisiranja proizvoda i usluga putem elektronskih sistema kao što je Internet i druge kompjuterske mreže. Takođe uključuje i elektronski transfer novca, upravljanje lancem snabdevanja, e-marketing, elektronsku razmenu podataka, i automatske sisteme za sakupljanje podataka. U ispunjavanju svojih zadataka koristi elektronske komunikacione tehnologije kao što su Internet, ekstranet ,elektronska pošta, e-knjige, baze podataka, imobilne telefone.
Kao osnovne prednosti elektronske trgovine izdvajaju se:
•    Automatizacija procesa i drastično smanjenje troškova
•    Jednostavan i jeftin izlaz na široko svetsko tržište i efikasno održavanje komunikacije s kupcima putem elektronske pošte

Poslovanjem po principima elektronske trgovine, Internet pruža niz mogućnosti za maloprodaju:
•    nisu potrebne skupe nekretnine niti aranžiranje izloga
•    neophodno je minimalno prodajno osoblje
•    postoji mogućnost da se prodaje kupcima na bilo kojem geografskom području
•    omogućena je trenutna komunikacija
•    prezentuje se interaktivni multimedijalni katalog koji može da pruži onoliko informacija koliko kupac želi (bez skupih klasičnih kataloga i poštanskih troškova)
•    veoma brzo se može vršiti prilagođavanje za promene u prodajnim cenama i nivou zaliha
•    velika je mogućnost adaptacije zahtevima kupaca
S druge strane javljaju se i određeni problemi u prodaji preko Interneta:
•    mnogi potencijalni kupci još uvek ne koriste Internet
•    mnogi nemaju brze veze
•    kupovina preko Interneta zahteva veliku dozu poverenja (sa obe strane)
•    ugrožena privatnost: lična (proaktivni marketing, cookies), finansijska (zloupotreba kartica)
•    problem stvarnog postojanja prodavca na Internetu
•    bezbednost obavljanja transakcije
Neophodno je navesti i set osnovnih stvari koje sajber trgovce čine uspešnim:
•    popusti
•    super selekcija: bogata ponuda
•    posebne usluge: podsećanje na važne datume, postprodajne usluge,…
•    komfor: iz fotelje, non-stop, mesecima unapred
•    brza isporuka
•    zabava: video igre, šale
•    koncept dodatne vrednosti (added value)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari