Savremena IT u službi prisluškivanja ljudi
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Informacione tehnologije
Objavio SortiVorza 08. decembar 2014. Prijavi dokument
Amazon.com – Opis elektronskog poslovanja
1. E-TRGOVINA
Elektronska trgovina (ili e-trgovina) primarno se sastoji od distribuiranja, kupovine, prodaje, marketinga, i servisiranja proizvoda i usluga putem elektronskih sistema kao što je Internet i druge kompjuterske mreže. Takođe uključuje i elektronski transfer novca, upravljanje lancem snabdevanja, e-marketing, elektronsku razmenu podataka, i automatske sisteme za sakupljanje podataka. U ispunjavanju svojih zadataka koristi elektronske komunikacione tehnologije kao što su Internet, ekstranet ,elektronska pošta, e-knjige, baze podataka, imobilne telefone.
Kao osnovne prednosti elektronske trgovine izdvajaju se:
• Automatizacija procesa i drastično smanjenje troškova
• Jednostavan i jeftin izlaz na široko svetsko tržište i efikasno održavanje komunikacije s kupcima putem elektronske pošte
Poslovanjem po principima elektronske trgovine, Internet pruža niz mogućnosti za maloprodaju:
• nisu potrebne skupe nekretnine niti aranžiranje izloga
• neophodno je minimalno prodajno osoblje
• postoji mogućnost da se prodaje kupcima na bilo kojem geografskom području
• omogućena je trenutna komunikacija
• prezentuje se interaktivni multimedijalni katalog koji može da pruži onoliko informacija koliko kupac želi (bez skupih klasičnih kataloga i poštanskih troškova)
• veoma brzo se može vršiti prilagođavanje za promene u prodajnim cenama i nivou zaliha
• velika je mogućnost adaptacije zahtevima kupaca
S druge strane javljaju se i određeni problemi u prodaji preko Interneta:
• mnogi potencijalni kupci još uvek ne koriste Internet
• mnogi nemaju brze veze
• kupovina preko Interneta zahteva veliku dozu poverenja (sa obe strane)
• ugrožena privatnost: lična (proaktivni marketing, cookies), finansijska (zloupotreba kartica)
• problem stvarnog postojanja prodavca na Internetu
• bezbednost obavljanja transakcije
Neophodno je navesti i set osnovnih stvari koje sajber trgovce čine uspešnim:
• popusti
• super selekcija: bogata ponuda
• posebne usluge: podsećanje na važne datume, postprodajne usluge,…
• komfor: iz fotelje, non-stop, mesecima unapred
• brza isporuka
• zabava: video igre, šale
• koncept dodatne vrednosti (added value)
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio dragan79 25. mart 2024.
Objavio mija.03 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.