Odlomak

1.Objasni pojam E commerce kao deo E businessa
E commerce ( e – trgovina ) je bilo koji oblik poslovne transakcije u kojoj uučesnici interreaguju elekrtonskim sredstvima bez fizičke razmene ili kontakata.
E business ( e – poslovanje ) je upotreba internet tehnologija i drugih informaciono – komunikacionih dostignuća za poboljšanje i transformaciju ključnih poslovnih procesa u preduzeću.
E commerce obuhvata i finansijske transakcije podsredstvom ICT ( Information Comunication Technology ) Informaciono – komunikacione tehnologije i Mobile – commerce mobilne tehnologije.
E commerce podrazumeva kompletan prodajni proces u kome je prodaja i marketing i posle prodajna aktivnost ( after sale support ) i održavanja prodajne aktivnosti.

 

 

 

2.Objasni osnovu tehnološkog okvira savremenog poslovanja
Tehnološki razvoj, nametnuo je potrebu savremene obrade informacija putem elektronskih računara. Uvođenjem jedinstvenog informacionog sistema postiglo se značajno poboljšanje organizacije rada, porast produktivnosti rada, brži razvoj a samim time poboljšanje konkurentne sposobnosti na tržištu. Praćenje svetskog tržista rada traži odgovarajuće opšte informacije koje se koriste u svim vrstama poslovanja. U osnovi, sve informacije koje se koriste u upravljanju dobijaju se iz informacija o robnim tržištima. Informacioni sistemi generišu informacije potrebne upravljanju. Njihova glavna aktivnost je obezbeđivanje pravih informacija u pogodnom obliku i odgovarajućem trenutku, kao potrebnog i neophodnog elementa za donošenje poslovnih odluka.. Svrha informacionih sistema je da obezbedi potrebne informacije kako bi se smanjila neizvesnost pri donošenju i realizaciji odluka.
Upravljanje zahteva, detaljnu informisanost što se stvarno dešava u organizaciji ili je vezano za rad organizacije, kako bi se brzo mogle preduzeti odgovarajuće akcije.

 

 

 

3.Grafički predstavi i objasni Intranet – Extranet – Internaet
Delovi Interneta za posebne namene i posebno zaštićeni su »intranet« i »ekstranet«. Intranet predstavlja izolovani, kompanijski Internet čiji su servisi organizovani za podršku tekućem poslovanju. Ekstranet predstavlja one »intranet« sisteme koji koriste Internet kao spoljašnju komunikacionu infrastrukturu da bi komunicirali sa drugim informacionim sistemima (korisnika ili poslovnih partnera). Ekstranet u funkciji veze međusobno udaljenih delova kompanijskog informacionog sistema se naziva virtuelna privatna mreža – VPN.

 

 

 

4.Objasni pojam e-poslovanje i sve učesnike u procesu
E – poslovanje je upotreba Internet tehnologija i drugih informaciono-komunikacionih dostignuća za poboljšanje poslovnih procesa. To je korišćenje Interneta za povezivanje sa mušterijama, saradnicima i dobavljačima ( vođenje poslova na Internetu ).
E-poslovanje znači usvajanje Web-orijantisanih modela poslovanja ( E-shop, E-auction, E-mail, Virtual Community, E – procurement, E-service providing, Information brokerage, E-advertising). Tradicionalno poslovanje zasnovano je na korišćenju strukturiranih papirnih dokumenata u prethodno definisanoj i opšteprihvaćenoj komunikaciji između učesnika u procesu poslovanja.
Poslovanje u kome se poslovne transakcije prevashodno ostvaruju elektronskim putem poznato je pod imenom elektronsko poslovanje ( e-business).
Sa različitih stanovišta, elektronsko poslovanje se može definisati na različite načine.
Sa stanovišta komunikacija, predstavlja dostavljanje informacija, proizvoda/usluga, ili plaćanje putem telefona, kompjuterske mreže, ili nekog drugog sredstva.
Sa stanovišta poslovanja, predstavlja primenu novih, digitalnih tehnologija nad već automatizovanim poslovnim transakcijama.
Sa stanovišta usluga, predstavlja alat koji korisnicima usluga, daje podatke o firmama i nudi servise boljeg uvida u ponudu, brže i jeftinije.
Sa stanovišta on-line perspektive, daje mogućnost kupovine i prodaje proizvoda i informacija putem Interneta i drugih on-line servisa.
Generalno, elektronsko poslovanje je »kupovina i prodaja informacija, proizvoda i usluga putem računarske mreže i podrška za bilo koju vrstu poslovnih transakcija putem digitalne infrastrukture.«
Najpopularniji kanal elektronskog poslovanja jeste Internet.
Učesnici u poslovanju su: aplikacioni provajderi, mrežni operatori, portali i pretraživači, proizvođači uređaja, servis provajderi, provajderi, razvoj aplikacija, proizvođači mrežne opreme.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari