Odlomak

UVOD

Brzina, efikasnost i uspeh, znamo svi da su imperativ savremenog života. Upravo zato, spoljno oglašavanje (outdoor advertising) postaje važan način komunikacije. Oglašavanje na otvorenom prostoru- putem bilborda i svetlećih reklama, najefikasniji je medij posle televizije.

Prema takozvanom Nacrtu Odluke o opštim uslovima za uređenje grada, ”Bilbord je slobodnostojeći reklamni pano odgovarajućih dimenzija i materijala, namenjen za postavljanje reklamnih poruka.” Bilbordi omogućavaju oglašavanje na tačno određenim lokacijama, koje su u interesu oglašivača, a pored tih lokacija, koje su kod ovog tipa medija ekstremno važne, uspešnost oglasa na bilbordu meri se još fizičkim i estetskim kriterijumima.

Praksa pokazuje da se panoi za oglašavanje uglavnom iznajmljuju na period od mesec dana, dok su cene prilagođene njihovim karakteristikama. Standardan format, osvetljen, u Beogradu košta oko 500 eura (za četiri nedelje), dok je neosvetljena varijanta duplo jeftinija.

Za pojavu bilborda na našem području ključna je 1995. godina, od kada bilbordi počinju da ”osvajaju” centar grada, periferiju, prostor oko magistralnih i autoputeva i krovove zgrada, pa tako danas tržište u našoj zemlji broji oko 5.500 registrovanih bilborda u vlasništvu nekoliko outdoor kompanija. Usvajanjem ”Plana za postavljanje bilborda” (2010. godine), neplansko preuređivanje prostora je ograničeno.

Bilbordi, kako oni koji su postavljeni na javnim, tako i oni na korisničkim površinama, donose velike prihode gradu Beogradu. U narednih deset godina očekuje se suma od čak 10 miliona eura za njihovo postavljanje.

Poseban trend predstavljaju tzv. LED bnlbordi, koji kombinuju autdoor i video oglašavanje i koji kao poseban vid oglašavanja imaju brojne prednosti.

1.    VIZUELNA KOMUNIKACIJA

U osnovi, makreting i komunikacija idu jedno uz drugo, to jest jedno bez drugog ne može: niti marketing može da se izvrši bez neposredne komunikacije, niti komunikacija može da dođe do punog izražaja bez sagledavanja marketing aktivnosti, pa makar ta marketing aktivnost bila i lični marketing, u neobaveznoj priči sa drugom osobom.

Praktično, svi ljudi su skloni komunikaciji i komuniciranju, bilo preko klasičnog razgovora, bilo preko prepiski, interneta, slušanja radija ili pak gledanja televizije. Komunikacija, šire gledano, predstavlja razmenu poruka dveju ili više osoba kao osnovne potrebe ljudskog življenja.

Komunikacija nije ekskluzivna osobenost ljudske vrste, ona se zapaža i kod životinja, međutim, takav primitivni način komuniciranja drugačiji je od komuniciranja ljudske vrste, jer pre svega nedostaje sporazumevanje na simboličkom nivou. Pored jako razuđenog jezičkog nivoa komunikacije, koriste se i druga dostignuća savremenog doba, kako bi se ostvarila komunikacija između jedinki.

Prvo pojavom telefona, a kasnije i svih drugih komunikacionih alatki, sve do današnjeg doba i komunikacije preko interneta, komunikacioni aspekt u civilizaciji napreduje. Sad, kada smo svi online, komunikacija je dostigla istorijski visok nivo kao nikada pre.

Vizuelna komunikacija veoma je bitna u aspektu marketinga i promocije. Sam vid promocije, kao jednog od elemenata marketing miksa je ništa drugo do oblik komunikacije bilo posredno, bilo neposredno sa krajnjim potrošačem, odnosno potrošačima. Vizuelna komunikacija je osnova promocije. Da li se ta vizuelna komunikacija ostvaruje putem reklame u časopisu ili nju omogućuje bilbord, nije toliko važno. Važno je da se promocija oslanja na vizuelnu komunikaciju.

Bilbord, kao jedan vid promocije putem vizuelne komunikacije, pre svega ima funkciju da se brend, proizvod ili usluga urežu u mentalni sklop samog potrošača. Otud neki neobični izgledi bilborda, kao i neobična mesta gde se ti bilbordi postavljaju, sve sa ciljem da brend, proizvod ili usluga budu viđeni, da počne da se priča o njima. Najbolja mogućnost za osvajanje tržišta je upravo lična preporuka. Bilbordi su most između proizvođača i potrošača odnosno zadovoljnog potrošača, koji će dati brend, proizvod ili uslugu preporučivati dalje.

Bilbordi mogu da se koriste kao jedini marketing kanal u promociji, ali i kao kanal supstitut u promociji, a u nekim slučajevima i kao glavni marketing kanal.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari