Odlomak

Biznis plan za frizersko – kozmetički salon

 
POSLOVNI PLAN

Poslovni plan označava opis poslovne ideje i mera koje su potrebne za realizaciju posla. Osim toga sadrzi procenu potrebnih ljudskih i financijskih resursa (troškova) i očekivani prihod kako bi se za procenila isplativost investicije.
Polazna točka je temeljno razrađen marketinški plan i daljnji pod-planovi, kao što su planovi za nabavku, proizvodnju, osoblje i financijski plan.
Poslovni plan je važan temelj za osnivača ili menadžera, kao i sredstvo komunikacije sa privatnim ili javnim investitorima kao što su banke, venture kapitalisti, poslovni savetnici, potencijalni poslovni partneri ili drugi investitori koji odlučuju o finansiranju. [1]
Treba zapamtiti da:
1.    izrada poslovnog plana traži i vreme i novac, ali se to višestruko vraća,
2.    poslovni plan vam pomaže u jasnom sagledavanju poslovne prilike,
3.    pomaže vam u lakšem usmeravanju i vođenju poslovnih aktivnosti,
4.    ukoliko zatreba, pomoći će vam za dobivanje kreditnih sredstava,
5.    pomaže vam u privlačenju potencijalnih partnera koji će vas shvaćati ozbiljnije,
6.    omogućava bržu i jednostavniju komunikaciju s okruženjem, poslovnim partnerima, financijskim i državnim institucijama,
7.    što je vaš poslovni plan bolje razrađen i očekivani uspeh vašeg pothvata je izvesniji.
Poslovni plan ima sledeće prednosti:
•    uverava druge osobe o valjanosti planiranog projekta: Ako neko ima razvijen poslovni plan, može se pretpostaviti da se intelektualno, intenzivno bavi s projektom i da ima ozbiljne namere za proveru projekta,
•    važan preduslov za povećanje kapitala ili povećanje privlaćnosti za investitore
•    pruža priliku za nadzor poslovnog uspeha: Svako odstupanje zahteva procenu i mogućućnost prilagođavanja tog plana. U kritičnim situacijama može biti pokrenut u ranoj fazi,

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari