Odlomak

ECMT (CEMT) – EVROPSKA KONFERENCIJA MINISTARA TRANSPORTA

Posle II svetskog rata u okviru rada Evropske organizacije za ekonomsku kooperaciju (današnji OECD) imajući u vidu značajnu ulogu transporta u obnovi i razvoju odlučeno je da se osnuje organizacija koja će se na međunariodnom nivou baviti problemima saobraćajne politike. U Briselu 1953. godine osnovana je Evropska konferencija ministara saobraćaja i potpisan je Protokol na osnovu koga CEMT i danas radi.
CEMT ne donosi propise, odgovoran je za samo nekoliko evropskih sporazuma, nije izgradio infrastrukturu, ima mali broj zaposlenih i nizak budžet. Ali ipak ima uticaj. Mnoge saobraćajne politike koje su postavljene ili će biti postavljene na nacionalnom ili međunarodnom nivou su prvo dogovorene u CEMT. Mnoga pravila vezana za bezbednost na putevima kao što su sigurnosni pojasevi, kacige za motorcikle, ograničenja brzine, ograničenja % alkohola u krvi, programi i ciljevi obuke su prvo bili prihvaćeni u CEMT-u.
CEMT ima 43 evropskih zemalja članica i pridružene članice: SAD, Kanada, Australija, Novi Zeland, Japan i Korea. Rezultati rada su Preporuke i Rezolucije, Publikacije, Podaci, Konferencije, Dozvole za prevoz robe drumom.

Na godišnjoj sednici Saveta ministara vrši se Formalno usvajanje zaključaka, rezolucija, deklaracija, kao i Diskusije o različitim pitanjima saobraćajne politike. U toku godine Komitet
zamenika priprema ministarski sastanak i sastavlja programa rada, strukturu radnih grupa i prioritete.
Radne grupe u okviru CEMT-a su: drumski transport, bezbednost na putevima, dostupnost, železnički transport, kombinovani transport, zaštita životne sredine i druge.

 

 

 

 

Multilateralna kvota dozvola
U okviru CEMT-a na vrlo praktičnom nivou imamo sistem multilateralne kvote. Postavljena 1974, kao prvi korak liberalizacije, evaluirala je na mnogo načina ali ostala dragocena državama i doprinela je poboljšanju kvaliteta drumskog transporta.
CEMT dozvola ima sledeće karakteristike:

  • ƒ multilateralna dozvola
  • ƒ mogu je koristiti preduzeća osnovana u zemlji članici CEMT-a
  • ƒ koristi se za prevoz između zemalja članica CEMT i u tranzitu preko teritorije jedne ili više
  • zemalja članica CEMT vozilima registrovanim u zemlji članici CEMT
  • ƒ može se obavljati neograničeni broj vožnji između zemalja članica CEMT-a ili u tranzitu preko
  • teritorija tih zemalja
  • ƒ ne daje ovlašćenje da se vrši prevoz robe koja je utovarena na teritoriji zemlje članice radi
  • istovara na nekom drugom mestu na teritoriji te iste zemlje (kabotaža).
  • ƒ ne oslobađa prevoznika od zahteva za bilo kojom drugom dozvolom za prevoz posebnih tereta
  • u pogledu dimenzija ili mase (vangabaritni tereti) ili specifičnih vrsta robe (opasne materije).
  • Vrste CEMT dozvola prema kategorijama vozila:
  • ƒ za “zeleno” vozilo sa zelenim pečatom sa siluetom kamiona
  • ƒ za “zelenije i bezbedno” vozilo sa pečatom sa siluetom kamiona preko koga je znak za tu
  • kategoriju vozila
  • ƒ za “EVRO 3 bezbedno” vozilo sa pečatom sa siluetom kamiona preko koga je znak za tu
  • kategoriju vozila
  • ƒ EURO 4 bezbedno – ne pre 1. januara 2006.
  • Vrste CEMT dozvola prema teritirijalnim ograničenjima:
  • ƒ dozvole sa važnošću na teritoriji Аustrije ograničene su za svaku državu na: 2
    • 32 dozvole za “zeleno” ili
    • 64 za “zelenije i bezbedno” ili
    • 96 za “ЕURО 3 bezbedno”
  • ƒ dozvole sa važnošću na teritoriji Italije ograničene su za svaku državu na:
    • 94 (47х2) za “zeleno” ili
    • 188 (47х4) za “zelenije i bezbedno” ili
    • 282 (47х6) za “ЕURО 3 bezbedno”
  • ƒ dozvole sa važnošću na teritoriji Grčka ograničene su za svaku državu na ukupno 120 dozvola
  • nezavisno od kategorije vozila.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari