Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio radojkovic20 31. jul 2015. Prijavi dokument
1. UVOD
Elektronsko poslovanje, poznatije kao e-Business, mora biti definisano kao određeni trgovinski proces, baziran na automatizovanom informacionom sistemu, što se danas najčešće realizuje uz pomoć naprednih Web tenologija i sve većim brojem raspoloživih mrežnih servisa koji generalno olakšavaju sve procese koji posredno i neposredno opslužuju elektronsko poslovanje. Metode elektronskog poslovanja omogućavaju kompanijama povezivanje njihovih internih i eksternih sistema obrade podataka još efikasnije i fleksiilnije, u cilju veće zatvorenosti u odnosima sa dobavljačima i poslovnim partnerima i mnogo bolje zadovoljavanje potreba njihovih mušterija.
Sve je više kompanija, te običnih ljudi koji se internetom služe za prodaju i kupnju stvari, predmeta. Naziv za takav način kupovine i prodaje je web tržnica. Određeni proizvod se prodaje na Webu zainteresinarnom kupcu. Web tu preuzima ulogu virtualne trgovine. Mi iz svoje fotelje možemo kupiti majicu na drugom kraju svijeta i ona će nam doći na našu adresu, a za sve to nam je bilo potrebno nekoliko klikova mišem. Štedimo na vremenu, imamo veći izbor stvari, niže cijene te možemo naći rijetke predmete. E-marketplaces kao model predstavljaju radikalan pomak od današnjeg tradicionalnog modela komuniciranja. Kao medij za promociju i prodaju, e-market ima sposobnost promijeniti način poslovanja gospodarskih subjekata, spajajući obavljanje i komunikaciju u realnom vremenu prilikom odvijanja poslovnih procesa. Transakcije su preko interneta danas nekoliko puta jeftinije od onih obavljenih na bankovnom šalteru ili poštom.
“eBay je svijetsko on-line tržište (The World’s Online Marketplace®), koje omogućava trgovinu na lokalnom, nacionalnom i internacionalnom nivou. Sa različitom i posvećenom grupom individualaca i preduzetnika, eBay nudi on-line platformu gdje se milionima predmeta trguje svakog dana.”Ovakav razvoj informacione tehnologije i interneta omogućio je širok niz novih tehnoloških i inovacionih rešenja, ideja, poslovnih prilika i mogućnosti da se stvari koje su se do tada radile na uobičajen, klasičan, način veoma lako preseli u novu dimenziju, da poprime novi oblik, izgube granice lokalnog itd. Pojedinci kao što je Pierre Omidyar umeli su da prepoznaju (namerno ili slučajno) svoju šansu i da je iskoriste.
2. EVOLUCIJA eBay-a
1995. godine Francusko-Iranski emigrant Pierre Omidyar je lansirao eBay (skraćenica od elektronic Bay Area – elektronski zaliv), da bi pomogao svojoj tadašnjoj djevojci da proda svoju kolekciju Pez figurica. U narednih godinu dana sajt je naprosto eksplodirao, kada je imao 15000 aukcija dnevno i dva miliona ulogovanih posjetioca nedeljno. Srž tadašnje eBay-a je bila kategorija „za kolekcionare“, ali su članovi trgovali svim i svačim od igračaka do automobila i dalje.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.