Odlomak

1. UVOD

Elektronsko poslovanje, poznatije kao e-Business, mora biti definisano kao određeni trgovinski proces, baziran na automatizovanom informacionom sistemu, što se danas najčešće realizuje uz pomoć naprednih Web tenologija i sve većim brojem raspoloživih mrežnih servisa koji generalno olakšavaju sve procese koji posredno i neposredno opslužuju elektronsko poslovanje. Metode elektronskog poslovanja omogućavaju kompanijama povezivanje njihovih internih i eksternih sistema obrade podataka još efikasnije i fleksiilnije, u cilju veće zatvorenosti u odnosima sa dobavljačima i poslovnim partnerima i mnogo bolje zadovoljavanje potreba njihovih mušterija.

Sve je više kompanija, te običnih ljudi koji se internetom služe za prodaju i kupnju stvari, predmeta. Naziv za takav način kupovine i prodaje je web tržnica. Određeni proizvod se prodaje na Webu zainteresinarnom kupcu. Web tu preuzima ulogu virtualne trgovine. Mi iz svoje fotelje možemo kupiti majicu na drugom kraju svijeta i ona će nam doći na našu adresu, a za sve to nam je bilo potrebno nekoliko klikova mišem. Štedimo na vremenu, imamo veći izbor stvari, niže cijene te možemo naći rijetke predmete. E-marketplaces kao model predstavljaju radikalan pomak od današnjeg tradicionalnog modela komuniciranja. Kao medij za promociju i prodaju, e-market ima sposobnost promijeniti način poslovanja gospodarskih subjekata, spajajući obavljanje i komunikaciju u realnom vremenu prilikom odvijanja poslovnih procesa. Transakcije su preko interneta danas nekoliko puta jeftinije od onih obavljenih na bankovnom šalteru ili poštom.

“eBay je svijetsko on-line tržište (The World’s Online Marketplace®), koje omogućava trgovinu na lokalnom, nacionalnom i internacionalnom nivou. Sa različitom i posvećenom grupom individualaca i preduzetnika, eBay nudi on-line platformu gdje se milionima predmeta trguje svakog dana.”Ovakav razvoj informacione tehnologije i interneta omogućio je širok niz novih tehnoloških i inovacionih rešenja, ideja, poslovnih prilika i mogućnosti da se stvari koje su se do tada radile na uobičajen, klasičan, način veoma lako preseli u novu dimenziju, da poprime novi oblik, izgube granice lokalnog itd. Pojedinci kao što je Pierre Omidyar umeli su da prepoznaju (namerno ili slučajno) svoju šansu i da je iskoriste.
2. EVOLUCIJA eBay-a

1995. godine Francusko-Iranski emigrant Pierre Omidyar je lansirao eBay (skraćenica od elektronic Bay Area – elektronski zaliv), da bi pomogao svojoj tadašnjoj djevojci da proda svoju kolekciju Pez figurica. U narednih godinu dana sajt je naprosto eksplodirao, kada je imao 15000 aukcija dnevno i dva miliona ulogovanih posjetioca nedeljno. Srž tadašnje eBay-a je bila kategorija „za kolekcionare“, ali su članovi trgovali svim i svačim od igračaka do automobila i dalje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari