Odlomak

REZIME

Radi definisanja pojma elektronske trgovine, potrebno je prethodno upoznati se sa pojmom trgovine uopšte.

Engleska reč commerce može označavati razne tipove društvenih odnosa, kao što su razmena ideja, mišljenja ili osećanja; a takođe i proces razmene (kupovine i prodaje) dobara u opštem smislu, uključujući i transport od mesta do mesta.

Trgovina je, jednostavno, razmena dobara i usluga, obično za novac. Prisutna je svuda oko nas u mnogo različitih oblika. Bilo da kupujemo svakodnevne potrebštine u marketu ili dragstoru, ili da prodajem stare stvari uličnim skupljačima sekundarnih sirovina – učestvujemo u trgovini, iz različitih uglova.

Elekronska trgovina (ili e-trgovina) primarno se sastoji od distribuiranja, kupovine, prodaje,marketinga i servisiranja proizvoda i usluga putem elektronskih sistema kao što je Internet i druge kompjuterske mreže. Suštinski predstavlja jedan segment elektronskog poslovanja koji u sebi uključuje i elektonski transfer novca, uravljanje lancem snabdevanja, e-marketing, elektronsku razmenu podataka, kao i automatske sisteme za skupljanje podataka.

UVOD
Transformacija PTT sistema, u skladu sa savremenim svetskim tendencijama, dovela je do ekonomskog i organizacionog osamostaljenja telekomunikacija. Taj trend je postavio pred Poštu Srbije značajne zadatke, a pre svega je nametnuo potrebu da pošta maksimalno komercijalizuje svoje poslovanje, kako bi se obezbedili osnovni preduslovi za njenu transformaciju i uspeh na tržištu. Da bi pošta komercijalizovala svoje poslovanje mora prihvatiti novi način poslovanja koji podrazumeva upotebu novih tehnologija uz punu saradnju sa korisnicima, proizvođačima, trgovcima i bankarskim organizacijama. Tu dolazimo do pojave elektronske trgovine.
Primene elektronske trgovine započele su sedemdesetih godina prošlog veka kao olakšavanje poslovnih transakcija uvodjenjem posebnih elektronskih aplikacija (poznatih kao elektronski transfer fondova) i to samo u velikim korporacijama i malom broju poslvnih firmi,
Razvojem novijih oblika elektronske razmene podataka, korišćenjem tehnologija kao što je Elektronska Razmene Podataka (Electronic Data interchange – EDI) prošireni su krug i forme koje su učestvovale u ovim poslovima, sa finansijskih institucija preko proizvođača, prodavnica na malo i veliko, do specijalizovanih posrednijka.
EDI predstavlja “razmenu strukturalnih komercijalnih podataka između računara zasebnih firmi,izvršenu bez manualne intervencije,elektronskim putem, posredstvom standardizovanix poruka koje zamenjuju tradicionalne papirne komercijalne dokumente.

 

 

ELEKRONSKA TRGOVINA
Kao što sam ranije rekao e-trgovina nije samo kupovina robre preko Interneta. Ona se sastoji i od distribuiranja, kupovine, prodaje, marketinga putem elektronskih sistema kao što su Internet i druge mreže. Takodje uključuje transfer novca,e-marketing, elektronsku razmenu podataka i automatske sisteme za skupljanje podataka. Da bi to izvela koristi tehnologije kao što su Internet, ekstranet, e-pošta, e-knjige, baze podataka i dr.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Telekomunikacije

Komentari