Odlomak

U V O D

Stručni rad “Elementi logističkih sistema pisan je prema priručniku za maturante koji predstavlja Metodologiju izrade stručnog rada.

Stručni rad je podijeljen u 13 podlavlja. Drugo poglavlje je uvod u materiju, obuhvata osnovne pojmove logistike. Treće poglavlje objašnjava ulogu logistike kao nauke, dok je u četvrtom poglavlju opisan pojam poslovne logistike.

Peto poglavlje je posvećeno logističkim sistemima, dok su struktura i područje primjene logističkih sistema obrađeni u poglavljima šest i sedam. Osmo poglavlje je rezervisano za sadržaj logističkih zadataka, a deveto za karakteristike i hijerarhiju logističkih sistema.

Pojmovi logistike i distribucije, kao i njihovi elementi pobliže su objašnjeni u poglavljima deset, jedanaest i dvanaest. Poglavlje trinaest rezervisano je za ukupni osvrt na stručni rad i zaključke vezane za predmet obrade stručnog rada.

2. UVOD U LOGISTIKU

Logistika je djelatnost koja se bavi savladavanjem prostora i vremena uz najmanje troškove. U savremenim uslovima se najčešće koristi za označavanje poslovne funkcije i naučne discipline koja se bavi koordinacijom svih kretanja materijala, proizvoda i robe u fizičkom, informacionom i organizacionom pogledu.

Logistika obuhvata aktivnosti planiranja i kontrole tokova materijala u odnosu na primjenu informatičke i komunikacione tehnologije u organizaciji javnog ili privatnog sektora. Aktivnosti koje su uključene u logistički sistem su:
a. Fizička distrubucija
b. Transport i
c. Upravljanje materijalom.

Logistika je bila prisutna kroz cijelu ljudsku istoriju. Brojni istorijski zapisi svjedoče o tome da su saznanja iz logistike korišćena za pripremu i organizaciju vojnih aktivnosti kada logistika kao nauka nije postojala.

Među prvim autorima koji su teorijski objašnjavali pojmove vezane za logistiku su:
• Džon Krove – on je 1901.godine prvi napisao tekst koji se bavio troškovima i drugim faktorima koji utiču na poljoprivrednu proizvodnju i distribuciju proizvoda u SAD;
• Arč Šou – njegovo djelo „Pristup poslovnim problemima“ se bavi strateškim aspektima logistike
• L.D.H.Veld – uveo je koncept marketing korisnosti u kanalima distribucije – korisnost vremena, mjesta i posjedovanja
• Fred E.Klark – on je 1922-godine identifikovao ulogu logistike u marketingu.

Od tada logistika se svakim danom usavršava. Problemi logistike i distribucije predstavljaju veliki problem u vrhunskim kompanijama svijeta koje su izostavile razvitak logistike usmjeravajući se prvenstveno na proizvodnju i finansije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Maturski Radovi

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari