Odlomak

FBI stručnjaci savetuju: Ovo su tehnike uspešnih sagovornika
Kažu da je prvih sedam sekundi razgovora dovoljno da se izgradi mišljenje o sagovorniku. Bilo da je reč o sastanku sa važnim klijentom ili razgovoru za posao knedla u grlu i trema koje prvi susret izaziva samo su neki od mogućih scenarija. Ali, dobra vest je da uz malo vežbe lako možete da pridobijete sagovornika i izgradite prisan odnos.

Sprecijalista za ponašanje ljudi i šef FBI-a sektora za analizu ponašanja Robin Dreeke, u svojoj knjizi ‘It’s not All About Me’, otkriva deset tehnika koje svaki uspešni sagovornik mora da zna.

 

Ograničite vreme razgovora
Da li ste ikada sedeli u baru, na aerodromu ili u knjižari kada je potpuni stranac pokušao da započne razgovor sa vama? Da li ste se osećali neprijatno ili ste bili na oprezu? Sam razgovor nije nužno ono što je izazvalo neprijatnost. Nelagodnost je izazvana time što ne znate kada će se taj razgovor završiti. Ljudima je ugodnije kad znaju da ih nećete gnjaviti predugo, zbog toga, suptilno naglasite sagovorniku da je kraj razgovora blizu – “Izvinite, ja sam na putu, ali pre nego što krenem hteo sam samo da vas pitam…”
 
Osmeh i opuštenost
Prilazite sagovorniku sa osmehom i potrudite se da vam reči i govor tela budu usaglašeni. Osmeh je broj jedan neverbalna tehnika čije prednosti treba da iskoristite. Razmislite – kada uđete u prostoriju punu nepoznatih ljudi da li vas privuče osoba koja izgleda ljuto i uznemireno ili ona koja se smeje? Stručnjaci za čitanje karaktera savetuju i oponašanje sagovornika, ali pripazite da delujete što prirodnije.
 
Govorite polako
Ljudi koji brzo pričaju često zvuče nervozno i napeto – deluju neuverljivo. Samouvereni ljudi govore jasno i polako, na taj način ulivaju poverenje i zvuče verodostojnije.
 
Pitajte za pomoć
Da li ste ikad osetili lavinu krivice jer ste odbili da pomognete nekome? Nema boljeg načina da pokrenete sagovornika na akciju i razgovor nego da ga zamolite za pomoć. Kada ih za pomoć zamoli nasmejano lice, a zadatak je jednostavan i ne oduzima mnogo vremena, ljudi su skloniji da prihvate.
 
Slušajte pažljivo
Ne morate biti odmah u pravu za sve, ne ispravljajte sagovornika i ne prekidajte ga. Želite da vam veruje i da vam se otvori, zato ga pažljivo slušajte. Na taj način ne samo da ćete za kratko vreme izgraditi, već on može prerasti u trajan. Dobrog slušaoca svi žele u svojoj blizini.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ostalo

Više u Skripte

Komentari