Kao što je poznato, za vrijeme rada motora dolazi do sagorjevanja radne smješe, pri čemu se razvija toplota i vrši pritisak na čelo klipa i tako se ona pretvara u mehanički rad. Nastala toplota se djelimično prenosi na zidove cilindra, cilindarsku glavu, ventile, klipove i druge dijelove. U prostoru za sagorjevanje temperatura može dostići vrjednost 2000° C – 2500° C, na izduvnom ventilu oko 700° C – 900° C, na usisnom oko 550° C, itdSa toplih mjesta u motoru toplotu je potrebno odvesti, što je i uslov za normalan rad motora, 30% energije se odvodi hlađenjem. Uloga hlađenja je značajna i sa aspekta boljeg punjenja cilindra radnom smješom kod benzinskih motora, odnosno vazduhom kod dizel motora. Prema tome, zadatak sistema za hlađenje je da odvede suvišnu toplotu, što je i neophodno za normalan rad motoraUzmemo li u obzir da se u unutrašnjosti cilindra prilikom izgaranja smješe goriva i zraka razvije temperatura od oko 2200° C, jasno je da bi se bez nekog sistema hlađenja, motor ubrzo počeo raspadati, a njegovi dijelovi deformisati i/ili čak topiti.

Prijavi se