Menadžersko odlučivanje
Objavio milancet 14. januar 2025.
Objavio Alessandro 22. jul 2011. Prijavi dokument
Strateški pravci ostvarivanja globalnosti u firmama smatra se značajnim činiocem konkurentske prednosti i strategijom kojom se efektivno upravlja promenama u novom milenijumu. Pojam globalne strategije nije sasvim precizno definisan, posebno kada se traži različitost u odnosu na teorijske osnove i praksu multinacionalnih kompanija. Činjenica je da su se krupne promene odigrale u političkom, ekonomskom, tehnološkom, demografskom okruženju i nametnule kalitativno nove, suštinski izmenjene modele ponašanja. Međunarodno poslovanje multinacionalnih kompanija prilagođava se novim uslovima, poprima nove dimenzije i karakter globalnosti. Globalizovane kompanije upravljaju multinacionalnim poslovanjem jedinstveno, integralno, uz uvaćavanje brojnih faktora u svetskim razmerama. Labava, slabo povezana federacija filijala, poslovnih jedinica u različtim zemljama nije dovoljan uslov suštinske internacionalizacije i globalizacije firmi. Ona se definiše postojanjem strateških interesa da se poslovanje globalizuje. Analizom poslovanja savremenih firmi zaključuje se da skoro sve privredne grane, svaka delatnost, sadrže potencijal globalnosti barem u nekim dimenzijama. Taj potencijal treba što realnije proceniti, što je složen zadatak sam po sebi, jer se uslovi u okruženju i interne snage organizacije stalno menjaju.
Objavio milancet 14. januar 2025.
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Objavio EmilijaT 22. decembar 2024.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.