Odlomak

Strateški pravci ostvarivanja globalnosti u firmama smatra se značajnim činiocem  konkurentske prednosti i strategijom kojom se efektivno upravlja promenama u novom  milenijumu. Pojam globalne strategije nije sasvim precizno definisan, posebno kada se traži  različitost u odnosu na teorijske osnove i praksu multinacionalnih kompanija. Činjenica je da  su se krupne promene odigrale u političkom, ekonomskom, tehnološkom, demografskom okruženju i nametnule kalitativno nove, suštinski izmenjene modele ponašanja. Međunarodno  poslovanje multinacionalnih kompanija  prilagođava se novim uslovima,  poprima nove dimenzije i karakter globalnosti. Globalizovane kompanije upravljaju  multinacionalnim poslovanjem jedinstveno, integralno, uz uvaćavanje brojnih faktora u  svetskim razmerama. Labava, slabo povezana federacija filijala, poslovnih jedinica u različtim zemljama nije dovoljan uslov suštinske internacionalizacije i globalizacije firmi.  Ona se definiše postojanjem strateških interesa da se poslovanje globalizuje. Analizom  poslovanja savremenih firmi zaključuje se da skoro sve privredne grane, svaka delatnost,  sadrže potencijal globalnosti barem u nekim dimenzijama. Taj potencijal treba što realnije  proceniti, što je složen zadatak sam po sebi, jer se uslovi u okruženju i interne snage organizacije stalno menjaju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari