Odlomak

UVOD
“Interkulturalno” je dinamički pojam i odnosi se na uspostavljanje i razvijanje odnosa između grupa ljudi koje pripadaju različitim kulturama. “Interkulturalizam” označava da različite kulture žive u interakciji. Ta interakcija podrazumijeva prisustvo uzajamne zainteresovanosti, prihvatanja i poštovanja. „Interkulturalizam” pretpostavlja multikulturalizam i ukazuje na razmjenu među kulturama i dijalog na različitim nivoima: lokalnom, regionalnom, nacionalnom ili međunarodnom. Oba termina (interkulturalno i multikulturalno) opisuju situaciju u kojoj ima više od jedne kulture u nekoj zemlji ili zajednici. Dok se termin „multikulturalno” često koristi da opiše društvo u kojem različite kulture žive jedna pored druge bez mnogo interakcije, izraz „interkulturalizam” izražava vjerovanje da svaki čovjek postaje bogatiji kroz kontakte i iskustvo sa drugim kulturama. ”Interkulturalizam” je, takođe, izraz uvjerenja da ljudi različitih kultura mogu i treba da budu u stanju da se povežu i da uče jedni od drugih.
Danas se kompanije sve više susreću sa novim kontaktima, ljudima i kompanijama iz drugih država. Kako bi se u svim tim raznolikim situacijama ostvarili poželjni pozitivni odnosi i uspješna komunikacija i saradnja, koji vode sklapanju poslovnih ugovora i realizovanju uspješnih prodaja, neophodno je poznavati specifičnosti pregovaranja i principa komuniciranja sa pripadnicima drugih kultura. Poznavanje karakteristika poslovne kulture i načina pregovaranja je suštinski preduslov ostvarivanja uspješne saradnje.
Dobra interkulturna komunikacija obezbjeđuje širenje i razvoj poslovanja i generisanje viših nivoa profita. Način pregovaranja u pojedinim državama uveliko je određen karakteristikama menadžmenta i nacionalnih kultura tih država. Tema ovog seminarskog rada je interkulturalna komunikacija u Turskoj.
Turska je značajna ekonomska sila koja je u posljednjih 20 godina doživjela procvat. Sa rastućim brojem stanovnika, posebno u najvećem gradu – Istanbulu, Turska je svakako interesantno i važno tržište za mnoge multinacionalne kompanije. Da bi ostvarile uspjeh na ovom velikom tržištu, kompanije se moraju prilagođavati turskoj kulturi i običajima.
1 EKONOMIJA REPUBLIKE TURSKE
1.1 OPŠTE INFORMACIJE O REPUBLICI TURSKOJ
Republika Turska (Türkiye Cumhuriyeti) je evroazijska država smještena u jugoistočnoj Evropi i jugozapadnom dijelu Azije. Turska se proteže na dva kontinenta. Anatolija, azijski dio države, zauzima oko 97% površine Turske. Evropski dio koji obuhvata istočnu Trakiju zauzima oko 3% površine države (23.623 km²). Ukupne granice Turske dugačke su 9.850 km, od čega 7.200 km zauzimaju morske granice. Na kopnu Turska graniči s osam zemalja ukupne dužine kopnenih granica od 2.648 km. Zbog položaja države na dva kontinenta, turska kultura je jedinstven spoj istočnjačkih i zapadnjačkih običaja i tradicija. Položaj zemlje dao je Turskoj i veliku stratešku važnost.
Turska je demokratska, sekularna, unitarna, ustavna republika nastala 1923. godine, nakon propasti Osmanskog Carstva poslije Prvog svjetskog rata. Od tada se politika države počela okretati zapadu, tako da je Turska danas članica mnogih zapadnih organizacija kao što su Savjet Evrope, NATO, OECD i OSCE. Turska je 2005. godine počela pregovore za članstvo u Evropskoj uniji. Istovremeno država održava i pojačava svoje političke i privredne odnose s istočnjačkim zemljama.
Ukupan broj stanovnika je oko 78 miliona, sa prosječnom starošću 30,7 godina. Turska radno sposobna populacija broji više od 29 miliona stanovnika. (http://www.invest.gov.tr/en-US/turkey/factsandfigures/Pages/TRSnapshot.aspx, pristupano 14.10.2015.u 21:15)
Više od 99% stanovništva je islamske vjeroispovesti, preostalo su Hrišćani i Jevreji. Glavni grad je Ankara – politički centar države. Ekonomski, finansijski i kulturni centar Turske je ujedno i njen najveći grad – Istanbul.
Tursku danas karakteriše težnja za modernizacijom i moći. Ona je najveća i najmoćnija zemlja u neposrednom okruženju Balkana.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari